Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørretrapporter oslofjorden 2017


Cojonez
 Share

Recommended Posts

Hei, 

Tänkte att vi kunde dela med oss info om sjøørret för år 2017 här. Positiva som negativa resultat. 

Som trådstarter får man väl börja. 

Bygdøy 25e Mars, fiskepass og bompass no1 för i år. Fint vær lite men litt småkyligt ändå. T-shirt og skaljakka var i underkant när man står stilla även om det ikke var noen vind og tala om för att var Bygdøy. Passet varade ca 3.5h mellom 11:00-14:30. Inte noen aktivitet alls. Använde mest møresilda blå/silver. 

Äggmackan till lunch smakade dock fint!

Skittfiske pa er!

 

IMG-20170325-WA0004.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompass #3. Bygdøy 1a April, kl19:00-20:30.

Skam den som ger sig... Tog sykkelen till Bygdøy igjen runt skymning. Ingen aktivitet mer än lite sjögräs på kroken og skrikande måsar. Såg ett par andra fiskare närmare paradisbukta som vad jag såg inte hade noen lycka de heller. 

Dvs jag har haft ett riktigt Skittfiske nu i början av säsongen 2017... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nice, Grattis! Avundsjukan är total!:wacko: Själv bommade jag på Bygdøy idag igjen... 

Fiske 9/4-2017. Kl 19:30-20:00. Fiskade Runt omkring paradisbukta. Blåste som Zlatan! Testade allt från møresilda(vår eller svart/silver), Toby(svart/guld), lill-zigge (orange/svart) og nån Hansen sluk (pattegris-aktig). 

Skam den som ger sig...

IMG-20170409-WA0007.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og takk för tips. Har ikke provat natta än pga temperaturen men får väl klä på mig litt bedre :). Ska nog fange sjøørret en dag. För mig är det lika mye att komma ut i naturen som att få fisk. Bompass betyr ju ändå en trevlig stund vid havet og jag lär mig i alla fall hur man ikke bör fiske :). Fortsätter rapoortera min bomturs-streak her og hoper noen kan lära sig av mina misstag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompass som vanligt ute på Bygdøy. :)

Fint vær, relativt varmt og minimalt med blåst gjorde kvällen lyckad ändå. Fiskade mellom 20:00-22:15. Sen blev det så mørkt att jag blev orolig att jag ikke skulle finna sykkeln. Fann den till slut i alla falm.

Bara att fortsätta tills den dag det sitter en silverpil i andra änden av stangen. 

IMG_20170501_214405.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei, har du fått noe fisk sidenhen på Bygdøy Cajonez?

Har prøvd et par kveldsturer der denne uka mars 2020 men ingen napp.
Prøvd litt ved Paradisbukta og lengre opp ved svaberg like nedenfor Bygdø Sjøbad,
fint lite sund der man kan sitte på svaberget og kaste i sundet mot Kaffeskjær/Killingen. 
Skal prøve fiske fra Hukodden nå i helga på dagtid. Litt mer sørvendt og grunt, kan hende det går bedre nå som vannet fortsatt er relativt kaldt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.