Gå til innhold
Fiskersiden

Åpent vann vår 2017 Oslo og omegn


erik
 Share

Recommended Posts

Et savn ved at OFA-forumet er borte er den tradisjonelle vårtråden noen entusiaster hadde der. Er det noen som kan melde om åpent ferskvann rundt Oslo? Har en jolle jeg skulle prøvd og noen fiskestenger som støver ned. ;)

Nitelva er selvfølgelig en mulighet. Kikket på Bogstad nå og der er isen sånn passe råtten men langt i fra å gå. Webkamera her: voksenlia.jpg

Noen som har sett på for eksempel Gjellumvannet i Asker? Der går gjerne isen tidlig.

 

Skrik ut hvis du har sett åpent ferskvann noe sted, jeg har abstinenser......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blev d noe fisk Erik?

Selv tog jag sykkelen østerut igår. Chansade på Nøklevann (se bild) og det blev några mye korta kast innan jag gav upp. Det känns som att isen kan släppa helt till neste helg eller helgen efter det.

På väg tillbaka till västra delarna av Oslo så passade jag på att kolla in Østensjøvann også. Isen låg här også även om det öppnat sig noen meter längs land. Här ska det dock tilläggas att det är fiskeförbud men informationen kanske kan ge en  indikation om när isen släpper i liknande sjöar.

 

IMG_20170401_134545.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, espenkg skrev:

?? OFA-forumet finnes da fremdeles, men man må logge seg inn for å se det. Ikke akkurat mye aktivitet der derimot :(

Det er der, men du kan ikke poste lengre. Det ble stengt i 2016.

 

Bare så det er sagt, jeg har full forståelse for at OFA vurderte at de kunne bruke ressursene bedre enn på vedlikehold av et forum med så lite aktivitet. Men det hindrer meg ikke i å savne den lille aktiviteten som var der. :)

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på en liten tur for å sjekke isen i Østmarka.
Stoppet raskt innom Svartoren på vei til Bysetermåsan. Der hadde det så vidt åpnet seg ved demningen.

Bysetertjern var også fremdeles islagt. Videre gikk jeg forbi Ålmarktjern som også hadde is over hele. Da jeg ankom Rausjøen så også den ut til å være islagt, men da jeg kom litt lengre inn var det fiskbare åpninger.
Det er absolutt mulig å få fuktet snøret allerede nå om man er ivrig, men selv tror jeg at jeg venter en liten uke til.. Isen var råtten på alle vannene og forsvinner dersom varmegradene holder seg.

Gikk ikke helt inn til Tangentjern, men regner med at det der er en enda større åpning der rausjøbekken renner inn. Bruker å være det første fiskbare stedet i Østmarka..

05Rausjoen.jpg

03Aalmarktjernet.jpg

04Rausjoen.jpg

02Bysetertjern.jpg

01Svartoren.jpg

06Rausjoen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.