Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske Ifra Land


Kai81
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
Den 1.4.2017 at 10.01, Kai81 skrev:

Lurer på hvor man burde fiske langs land i larvik for og finne litt Sjø Ørret Nå til dags? Tips og triks takk.

lurer litt på det samme :) Jeg har prøvd litt men ikke fått noe så langt i år. snakket med en godt voksen mann som pleier å viske ved campingplassen på Gon, men han hadde heller ikke fått noe i år. Er det for kaldt i vannet fortsatt??

 

det tipset som jeg har fått høre mest er å fiske i bukter som åpner seg vestover, fordi de får mere varme fra solen.

fisk gjerne om morgen og kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Pappasmurf said:

lurer litt på det samme :) Jeg har prøvd litt men ikke fått noe så langt i år. snakket med en godt voksen mann som pleier å viske ved campingplassen på Gon, men han hadde heller ikke fått noe i år. Er det for kaldt i vannet fortsatt??

Hei

For å ta det første først, campingplassen ved gon er ikke riktig plass på denne tida etter min mening, det er for dypt der. Ørreten søker inn på grunne områder etter mat nå på våren. Jeg har kikka litt på flyfoto av larviksfjorden, og merka av noen plasser som jeg ville prøvd. Dette er ikke ut fra kjennskap til plassene, så det er sagt, men ut fra erfaring og hvordan jeg går fram når jeg skal finne ut av et ukjent område. Jeg har ikke merka av noe vede på agnes, da set er utbygging i stor stil der og anleggsgjerder og stengte områder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2017 at 9.40, cannonbang skrev:

Hei

For å ta det første først, campingplassen ved gon er ikke riktig plass på denne tida etter min mening, det er for dypt der. Ørreten søker inn på grunne områder etter mat nå på våren. Jeg har kikka litt på flyfoto av larviksfjorden, og merka av noen plasser som jeg ville prøvd. Dette er ikke ut fra kjennskap til plassene, så det er sagt, men ut fra erfaring og hvordan jeg går fram når jeg skal finne ut av et ukjent område. Jeg har ikke merka av noe vede på agnes, da set er utbygging i stor stil der og anleggsgjerder og stengte områder

Er det lov å spørre om å få se kartet ditt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry

Kopierte fra gule sider, men glemte å linke.

https://kart.gulesider.no/m/VNT74

Her er det jeg ville ha prøvd meg. For adkomster så er det mulig å kjøre ned til vika nedenfor holmejordet eller ned til renseanlegget. ta av til venstre i rundkjøringa ved rema for begge.

plass nr 1 kan du kjøre rett ned til fra stavernsveien på en liten grusvei der 70-sonen begynner sånn ca. du ser den på venstre side. Du kan også kjøre ned til agnes torv, men du kommer ikke sørover derfra nå pga utbygging.

Det som er felles for disse plassene er at marbakken gjør en sving inntil land eller et nes stikker litt ut og danner viker. Det er dette som gjør magien, ørreten passerer nært land på slike steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

De jeg har fåttt i år har jeg tatt på disse i 10g

spesielt den blå og sorte er giftig, du får dem på biltema

40-274_xl_1.thumb.jpg.5b80f06b0e8c3d10ae7b695d9be11923.jpg

disse fikk jeg også på i fjor, bl a en på 1,5 kilo

46-466_xl_1.thumb.jpg.12ca1462fd2535f3217d134e3ebd5a30.jpg

Hei!

 

Jeg bruker litt sluker fra Biltema jeg også. Fikk en SØ i går på den sølvfargede til venstre i linken:

 http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Sluk/Ovrig/Kystpilker-5-stk-2000019395/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Skallevold said:

Hei!

 

Jeg bruker litt sluker fra Biltema jeg også. Fikk en SØ i går på den sølvfargede til venstre i linken:

 http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Sluk/Ovrig/Kystpilker-5-stk-2000019395/

 

Hei igjen

Dette settet har jeg tatt min del på jeg også. De er litt tyngre i forhold til størrelsen, og kanskje litt bedre for fiske fra land av den grunn. Siden jeg stort sett dorger fra båt så er det mye pga det motsatte, lav vekt som gjør at jeg bruker det første settet i posten. Jeg bytter ikke krokene heller, er godt fornøyd med originalkrokene. De fester godt, og er mer enn sterke nok.

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.