Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Exage 2500 FD


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke exage, men den høster mye god feedback på forumet her. Har lånt en av de tidligere modellene og den funket fint. Selv har jeg en første generasjon Nexave med bakbrems. Denne ble brukt mye for 5-8 år siden etter ørret, før den ble erstattet med mer jålete sneller. Den er med på noen turer, og holder fortsatt mål. Den er likevel ikke like skarp som sneller jeg har kjøpt siste årene, og samme kan nok sies om Exage. Det er ikke nyeste teknologi, og den ble vel nå erstattet av Sedona?! Får du den billig et sted kanskje?

Alternativer:

Jeg har brukt en okuma ceymar et års tid og den er hardtestet uten at jeg har ødelagt noe. Får du den billig er det et godt alternativ. Inspira fra Okuma er enda hvassere, men dyrere. Fordelen med disse fra Okuma er vekt. Usikkerhetsmomentet opp mot gamle slagere fra Shimano er holdbarhet over tid...

Daiwa har også kommet seg inn på markedet med mye bra! Deres Freams er helt topp, men kanskje litt for dyr? 

Jeg vant en Shimano catana snelle i fjor høst som skal få være med på abborfiske i år. Den virket overraskende tight, så vi får se hvordan den presterer. Er det abborfiske du skal ha snelle til så legg mer penger i stang enn snelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittfiske selger dem for 799,- som er helt ok pris. Jeg har så jeg egentlig klarer meg med sneller. Men føler jeg trenger noe nytt :) 

Skal brukes til ferskvannsfiske som Abbor,Ørret og Gjedde på mine nye 7' spinning rods. 

Jeg har også vurdert og kjøpe med  Diawa Crossfire 2500-3Bi. Men hva får man av kvalitet da liksom :P Så kommer Shimano med ekstra spolehus som kommer godt med. 

Ser Diawa Freams serien ligger på 1699,- blir kanskje noe dyrt for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan aldrig ha för många sneller :)

Har haft Exage men föredrog alltid mina Technium eller Rarenium sneller så min Exage blev alltid liggandes hjemme. Tycker personligen att Technium og Rarenium håller högre kvalitet med mer fiskekänsla. Nya Stradic Hagane är ju en intressant snelle også nu när den runda vevknoppen tagits bort. Technium brukar ju kosta strax över 1000:- och en 6-700 extra för Rarenium/Hagane. Haganes utväxling tilltalar ju vid Örret og Abborr fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Technium til 1000?? Ikke mye vanlig det nei. veil pris lå på 2500,- for de. En vanlig pris lå på ca 2000,-. Jeg kjøpte min Technium til 1000,-. Men det var Black Friday tilbud. og Stradic ligger vel normalt rundt 2500,-. Technium er nå utgått, og det er vel også Rarenium.

Ellers er jeg enig i at Technium er en mye bedre snelle enn Exage. Men Exage er slett ingen dårlig snelle. Til prisen er den fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycker mig sett Technium till runt 1200:- på skittfiske flera gånger under föregående år. Nu säljs Technium 4000FD för 1299:- as we speak exempelvis. Technium (ersatts av nya ultegra?) og Rarenium (ersätts/slås ihop med stradic hagane?) verkar som du säger vara utgående. Ska også erkännas att jag baserar mest mina priser fra svenska butiker. Fler nätbutiker - mer konkurrens - lägre priser.

Instämmer dock till fullo att Exage till det priset (799NOK) är mycket bra! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvis du skal ha en billig og bra snelle så sjekk ut Okuma Ceymar C-25 på Fjellsport.no. (Tilbud til 460kr) Styr unna de billigste Daivaene, de ser bedre ut en de er. Shimano har stort sett bra og "behagelige" sneller ,både Exage og Technium er bra.Har alle disse snellene selv.

 

Endret av Skjalg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skjalg skrev:

Hei hvis du skal ha en billig og bra snelle så sjekk ut Okuma Ceymar C-25 på Fjellsport.no. (Tilbud til 460kr) Styr unna de billigste Daivaene, de ser bedre ut en de er. Shimano har stort sett bra og "behagelige" sneller ,både Exage og Technium er bra.Har alle disse snellene selv,og de er meget bra til prisen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.