Gå til innhold
Fiskersiden

Får dere 0,5 kg fisk pr time?


sarepta
 Share

Recommended Posts

En undersøkelse som viste at sportsfisket innenfor Drøbak genererer 30 mill kr pr år viser også at hver fisker får 0,5 kg fisk pr time. Er det noe dere som fisker der kan skrive under på? Jeg fisker lenger ut i fjorden og det er lenge siden jeg kunne få så mye pr time selv om jeg aldri har vært så opptatt av kilo. 

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du små kroker og fisker hvitting fra båt tviler jeg ikke ett sekund på at man får mer enn det. Ditto under dorging etter makrell. Men sett som et snitt må det være en kommafeil så sant det ikke er en overvekt av makrell- og hvittingfiskere i utvalget de har brukt. Nå kan det forsåvidt godt være det, det er ikke unaturlig at hvis du spør "folk flest" hva de fisker i Oslofjorden så svarer de makrell.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fick jag 0.5kg/h skulle jag vara överlycklig eller så skulle ovissheten/spenningen försvinna litt. Fiskar dock enbart fra land. De gånger makrillen var på hugget förra året så rullade ju fisket på (9st på 90min när det var som högst aktivitet för mig) men sett över året så var det nog snarare 10g/h. Fiskar efter allt men jagar fortfarande efter min nemesis (sjøørret) som jag aldrig lyckats landa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fiska  på noen av festivalene med utror fra Drøbak. Ingen sensasjon om du kommer inn med 2,5 kg etter 5 timers fiske på Mølla. Gjennomsnittsseien veier vel en plass mellom 0,5 og 1 kg. I tilleg er det torsk, hyse, makrell, sild og mye annet. Når vi fisker arter på grunna er det ikke mye jobb å dra 0,5kg flyndre, hvitting, knurr, leppefisk osv på en time.

Når det gjelder fiske fra land så varierer det veldig. Noen dager kan det være en sypike eller mikro-hvitting i timen, mens andre dager er det nok av makrell, lyr og/eller sei ++. Syntes ikke 0,5 høres usansynlig ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er stor forskjell på agnfiske i Oslofjorden og slukfiske/fluefiske. 

Det er betraktelig vanskeligere å få fisk på annet enn agn, men tatt i betraktning at fiske om sommeren er for folk flest og da er makrellen tilstede i fjorden.

Jeg hadde ikke gjettet 0,5kg/h for folk flest, men det er plausibelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.