Gå til innhold
Fiskersiden

billige fluesnører?


TrønderFiskeren
 Share

Recommended Posts

hei,

har begynt å fiske en del i sjøen med flue.

er ikke så stor på det at jeg gidder å ha custom utstyr etc, jeg bare kjører ei stang/snelle combo til 1000-lappen og billigste fluesnøre jeg finner. har nå intermediate og flytesnøre, men leter etter et billig synkefluesnøre (helst veldig fortsynkende).

er ebay-snørene reliable?

 

takk

 

edit: går mye fluer på svaberga og, billige store tunge fluer i norsk nettbutikk???

Endret av TrønderFiskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mange billigsnører på ebay, dog ikke de aller billigste fra Kina, men vet andre som har kjøpt "kinasnører" og er godt fornøyd med de.

I sjøen slites snørene raskt er min erfaring om en ikke er spesielt forsiktig så derfor går det i ebay-snører i sjøen.  Disse har fungert upåklagelig.  Har jo hendt det har blitt et bomkjøp iblandt, men da har de enten vært for tunge eller for lette, og så har jeg hatt litt krøll med intermediatesnører som ikke synker, iallfall ikke spissen.  Men når en får 3-4 snører for et high end her på berget tåler en et bomkjøp iblandt.  Alle synkesnørene har imidlertid fungert glimrende!  For det meste har jeg kjøpt fra UK, der er ofte ikke frakten helt avskrekkende.

Kjør på, tror du blir fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Arctic1827 skrev:

Jeg har kjøpt mange billigsnører på ebay, dog ikke de aller billigste fra Kina, men vet andre som har kjøpt "kinasnører" og er godt fornøyd med de.

I sjøen slites snørene raskt er min erfaring om en ikke er spesielt forsiktig så derfor går det i ebay-snører i sjøen.  Disse har fungert upåklagelig.  Har jo hendt det har blitt et bomkjøp iblandt, men da har de enten vært for tunge eller for lette, og så har jeg hatt litt krøll med intermediatesnører som ikke synker, iallfall ikke spissen.  Men når en får 3-4 snører for et high end her på berget tåler en et bomkjøp iblandt.  Alle synkesnørene har imidlertid fungert glimrende!  For det meste har jeg kjøpt fra UK, der er ofte ikke frakten helt avskrekkende.

Kjør på, tror du blir fornøyd!

Takk, da blir det uk-synkesnører, slipper moms også pga hytte i sverige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt ein del frå taimen.com, synes desse snøra er gode men kjem sikkert frå kina, fungerar bra for meg. Ser at kjøp frå kina mellom anna frå maxcatch får gode tilbakemeldingar på nett. Berre å kjøpe og prøve, snøra ligg som regel rundt 100 nok. 

Kjøper rimelege fluer på www.pro-fish.dk, finishen er av og til ikkje bra men i sjø gjer det veldig lite ettersom inntrekkshastigheten her ikkje innbyr til detaljstudier.

Hugs at under 350 noko så betaler du ikkje moms, i danske og svenske butikker (og nokon andre land) så får du i tillegg fråtrekk for moms i butikklandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.