Gå til innhold
Fiskersiden

Martin23
 Share

Recommended Posts

Hei.

Kan noen hjelpe?

Hatt flere Fisketurer nå uten hell :( fisket både innafjord og utafjords. alt fra 15 meter til ca 100 meter. har ikke hatt mulighet for å komme lengre ut enda pga höy sjö.

så lurer på om dere erfarne har noen gode tips og råd til å snu trenden? evt om hva sluk/pilk man bör bruke nå som det er kaldt enna? oppheng? agn? osv. håper på å få alt mulig. gjerne tosk og sei å lange :)

holder til i bövågen og fisker der. 

 

Hilsen Nybegynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Henger meg på. Er og fisker rundt Rubbestadneset men fangsten er mer enn dårlig. Forsøkt fra 20 m og ned til 150.  Under brua, ved flyplassen nord for rubbestadneset osv. De fleste grunner, eller mange, er besøkt. Rundt og over. Inntil kanter osv. Fikk noen småsei i dag men det ble middag. 

Kanskje fisken tror jeg er en tysker ?. 

Har 6 dager igjen av ferien og er litt stressa på ekkoet i fryseren. Alt av fisk er interesant bare det er over minstemålet.

Så om noen fiskeguruer vil dele litt ned seg om favorittplasser eller " bankers" plassen ville jeg satt stor pris på det. 

Gjerne også hva som er bra å fiske med på denne tiden

skriv gjerne inn koordinater

så pleace hjelp en fiskegal og fiskesugen østlending

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokksundet fra broa og nordover, begge sider av Alford, langs Stordlandet i stokksund. Håper det gir en liten pekepinn

vi bor på Aasheim rorbuer og det tar ca 1 time ned til brua, ca 1.5 timer til å komme ut i Selbjørnsfjorden og ut i havet. Har ei snekke som gjør 6 kn i medvind.

fikk noen seier og lyr ved Tangbleikja i dag. Drifta fra 42 m båen og sørøstover. Har forsøkt rundt mange andre båer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ulike pilker som svenskepilk, sølv sort rød, blå, grønn , chaider store og små med ulike farger. Fortommer av ulike slag. Men jeg liker best disse torskekrokene med rødt og gult på. Gulp spray. I grunnen alt tenkelig som jeg kan tenke. Selvfølgelig også makrellagn og seiagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.