Gå til innhold
Fiskersiden

havfiske i området molde/vestnes


AndersenFisker
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jeg bor i Ålesund men det er vel ikke så stor forskjell vil jeg tro. Litt lenger inn i fjorden der inne da.

Her er jo alle mulig fiskeslag. Torsk, Sei, Lange, Brosme, Kveite, Breiflabb, etc etc. Du må vel i grunn bare finne ut hva du ønsker å jage etter og så undersøke hvor beste sjans er med lokale sportsfiskere. Masser av de i Molde. Hør med Sportsbutikken (.no) der inne, de får du alt av utstyr og gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den 18.4.2017 at 21.45, AndersenFisker skrev:

Morn! Jeg flytter til vestnes til sommeren ogtrenger da litt viten om hva slags arter jeg kan treffe på og hvor i fjordene?. De aller fleste fiske arter utenom laks er interesante.

takk :D 

Du kan få mye forskjellig i Vestnes området. Ligger jo fint til i Romsdalsfjorden og Tresfjorden. Bor like ved selv, og fisker med ujevne mellomrom fra både land og båt. Mye tyske turister som kommer til området i sommerhalvåret.
Av de artene man får en del av så kan jeg blant annet nevne torsk, sei, hyse, brosme, lange, ørret, laks og makrell. Men, man kan også møte på Kveite, Steinbit, Horngjel, Pigghå og piggvar, Ål + + +
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På yttersiden av rødven, mellom okseneset og lyngsteinneset omtrent utenfor tjuvgjølet, der skråningen flater ut på 200-300m, er det gode muligheter for ålreit brosme 9+ kg. Nærmere land i skråningen er det ok muligheter for lange. Se opp for fallende stein! og desperate tyskere. Best tidlig i sesongen.

Gode muligheter for storsei type 5-9 kg i rødvenfjorden i den "dype delen" på åfarnes siden.

Ellers, ved siden av nevnte arter, lusuer, taggmakrell, lysing og skater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.