Gå til innhold
Fiskersiden

Trollingstenger,,, Alphamar vs Workhorse ABU


J.P
 Share

Recommended Posts

Hei

Har i mange år trollet med Workhorse stenger (8,2 fot, 12-20 Ibs) og strålende fornøyd. Nå tenker jeg å bytte de ut med Alphamar, 8,6 fot.

Årsaken til det er; de jeg har mangler kryssbolt og er laget for haspelsnelle,,, Så er det noen som har erfaring med Alphamar? De skal primert brukes til Ørretfiske i innsjøer i Trøndelag. 

Vis noen er interessert i de gamle så gi lyd, har 8 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde 7 fotere av Ugly Stik og syns de var for rå, og lite føølsome for ørret,,, så ga de tilbake,,, Nå liker jeg litt lange stenger, og vet det er ikke helt optimalt for trolling, for det kan bli litt prakk i hoving øyeblikket. men har stor akterdekk så det har vist seg å gå bra,,, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Team Daiwa 3DX trolling. Er nok 8' versjonen som passer best, TDXT802-AS 8' 12-20 lbs. Jeg er 12 stk 8'6" Team Daiwa 12-25 lbs av en litt eldre modell, dette er carbonstenger som kjennes som spenstige fiskestenger. Ikke glassfiberstokker eller slaskerajer som de fleste andre trollingstenger.

Vet ikke hvem som forhandler TXDT802-AS i Norge, men de finnes i Daiwas skandinaviske katalog for 2017. Larvik Fiskesport (trolling.no) har en 8'6" modell som heter Procaster Downrigger som også virker interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stk alphamar i overnevnt størrelse, synes den er veldig bra jeg. Veldig hyggelig pris også på XXL, det beste med den er nettopp det du nevner med "kontakt med fisken følelse". Skal jeg kjøpe flere stenger er jeg ikke lei for å kjøpe en sånn til, kjørte også stangparavaner uten problemer i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.4.2017 at 13.56, abbor skrev:

Gå for Team Daiwa 3DX trolling. Er nok 8' versjonen som passer best, TDXT802-AS 8' 12-20 lbs. Jeg er 12 stk 8'6" Team Daiwa 12-25 lbs av en litt eldre modell, dette er carbonstenger som kjennes som spenstige fiskestenger. Ikke glassfiberstokker eller slaskerajer som de fleste andre trollingstenger.

Vet ikke hvem som forhandler TXDT802-AS i Norge, men de finnes i Daiwas skandinaviske katalog for 2017. Larvik Fiskesport (trolling.no) har en 8'6" modell som heter Procaster Downrigger som også virker interessant. 

Skal ringe Morten på Larvik fiskesport å forhøre med om de,,, Takk for tipset.... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.4.2017 at 15.15, GriseFlax skrev:

Jeg har en stk alphamar i overnevnt størrelse, synes den er veldig bra jeg. Veldig hyggelig pris også på XXL, det beste med den er nettopp det du nevner med "kontakt med fisken følelse". Skal jeg kjøpe flere stenger er jeg ikke lei for å kjøpe en sånn til, kjørte også stangparavaner uten problemer i fjor.

Så bra! Ser Trolling.no så går de for under 500kr om man kjøper 4 eller flere,,, Hyggelig pris på de, det som drar avgårde er telleverk snellene :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Den 6.5.2017 at 12.40, Sirius skrev:

Hei! 

Har du stengene ennå og hva skal du ha for de.

Jepp har de enda ja,,, Du, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg kan få for de, de er jo ganske gamle (Ca 10 år) og godt brukt, selv om de er i god stand... 

Hva kan du tenke deg å gi for de?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.