Gå til innhold
Fiskersiden

Bellybåt - Kinetic Fish Hunter


Tørrfluen
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Har letet litt på nett etter erfaringer og omtaler om bellybåtpakken som selges på nett, men ingen, absolutt ingen har noe å si om den som selges på skittfiske.no   Denne her

Jeg synes prisen var grei til å være min første bellybåt. Den er midt i blinken, men er noe usikker på hvor høyt man sitter med den oppblåsbare puten når det er litt kaldt i vannet.
For en ekstra 1000-lapp kunne jeg jo ha gått for Guidelines, Outcast eller berkleys, men igjen så virket denne veldig grei til prisen mtp at dette er min første bellybåt.

Anyone?

på forhånd takk!

 



 

Kinetic.Jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Etter mye grubling og research på nett gikk jeg for Kinetic sin, og kan ikke si noe annet enn at jeg er meget godt fornøyd med valget! (uten å ha testet den på vann enda)
Så, for 1300 kr på skittfiske.no fikk jeg bellybåten, og heilt ok par med svømmeføtter og ei pumpe med på kjøpet.
Dette er jo nesten halvparten av det de andre koster, men har ingen erfaring med verken GL eller de andre merkene, så kan ikke si noe særlig mer der for å sammenligne. Men prisen er heilt upåklagelig i forhold til det man får!

Pumpa er ikke noe å skryte av, men man får likevel jobben gjort på noen få ekstra minutter. i tillegg så er den liten og handy, og lettere å drasse med seg på tur i tursekk i forhold til den litt større 2veis sylinderformet pumpen. Så Heilt okey!

Svømmeføttene er i hard plast, så er veldig stive og kanskje litt korte for padling i lange strekninger, men etter min mening veldig brukbare i vann hvor en ikke skal så langt i fra land. De veier lite og kan lett medbringes, festet på, eller ha i sekken på lange turer.
Skofeste patenten er bedre enn de jeg har leid tidligere i utlandet. Den er veldig simpel og kommer i universal størrelse. Men de med vadesko str44+ vil nok synes de virker litt korte, men tror vil passer helt ypperlig for mitt vedkommende med stk42 i vadeskostr.

Så selveste bellybåten. Førsteinntrykket jeg fikk når alt var rigget og pumpet opp var at den virket meget god og stabil, god kvalitet, og at man fikk en høy sittestilling.
Selveste skallet på bellybåten kommer i et tilsynelatende godt og slitesterkt materiale. Minner meg litt om bagg med stofftekstil utenpå og en slags vanntett PVC coating innafor.
Den kommer med 4 oppblåsbare puter?, 2 for potongene høyre og venstre, og sitte og ryggpute. Veldig enkelt og intuitivt å sette sammen, og lukkes med glidelås.
Dette synes jeg var veldig nyttig fordi det reduserte pakke-størrelsen i forbindelse med transport i sekk, samt at den kom i 4 oppblåsbare seksjoner, noe som reduserer risiko ved uhell ved punktering. Utrolig greit man kunne fordele vekta og mulighet for separering.  
Uten å ha blåst sitteputa opp max målte jeg høyden til ca 21 cm. Så med mine 75 kg ser jeg for meg at denne er god nok til å holde rumpa over vann, tørr og varm på kalde dager. Et godt sitteunderlag vil nok også hjelpe. 
Ryggstøtte er av den enkle patenten, altså strammes inn med stropper og klips på hver side, mens andre kanskje har PVC rør som ryggstøtte bak puten.
Bellybåten har også 2 x D-ring og Velcro straps med ca 45 cm avstand fra hverandre på utsiden av hver sidelomme, hvor man kan bruke den bakerste D-ring/velcro mot rygg, for imporvisert PVC ryggstøtte. 
Sånn ca mål på sidelommene er 45x18x14 (LxBxH), 2 seksjoner og er relativt "slappe". Etter min mening godt nok plass for masse stasj og matpakke og drikke! 2 X velcro pads på siden av begge lommer, usikker på hva dem skal brukes til, men kan se for meg også benyttes for sånne skumplater man kan feste fluene på. 

Ellers er det tykkere velcro straps fremme på begge sider, som sikkert er ganske standard på de fleste bellybåter for å feste stang e.l på tvers, og et PVC rør som går på tvers med klipsfeste for målebåndet ved føttene.
Bærestroppene som følger med er også veldig enkle, som festes på d-ringer under bellybåten.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med kjøpet. Nå gjenstår det bare å få den på vann og lande noen feite kubber jeg ikke har klart å nå langs land! Dette blir knall :D

Pakking:
alt får plass i en 35 liters sekk, men med vadere og vadesko+utstyr må nok en større tursekk til.

Tidsforbruk rigging: ca 15 minutter

Håper du får nytte av denne kanskje litt lange unboxingen, men følte det var helt nødvendig da bellyen var så bra og rimelig, og kanskje hjelper andre med valg med litt mer close-up bilder og beskrivelse!
 

Takk skittfiske.no for handelen, og ikke minst for kommende fiskeglede!

20170421_162347-min.jpg

20170421_162418-min.jpg

20170421_163500-min.jpg

20170421_163627-min.jpg

20170421_163635-min.jpg

20170421_164008-min.jpg

20170421_164028-min.jpg

20170421_170319-min.jpg

20170421_170543-min.jpg

20170421_170559-min.jpg

20170421_170630-min.jpg

20170421_173745-min.jpg

Endret av Tørrfluen
mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.