Gå til innhold
Fiskersiden

Ny med fiskekajakk – tips til fiskeplass


Wrangell
 Share

Recommended Posts

Først - takk til alle som er så ivrig her inne. Har fått mange bra tips opp gjennom, men nå må jeg poste mitt første spørsmål. 

Har gått til anskaffelse av en fiskekajakk. Har primært tenkt å bruke den etter sø i Oslofjorden, men så var jeg innom Villmarksbutikken på Jessheim i dag og på impuls har jeg kjøpt masse utstyr til gjeddefiske. 

Nå trenger jeg et sted å dra for å teste kajakk, utstyr mm. Bor i Bærum så Bogstadvannet kunne være et bra teststed, men det hadde jo vært moro å dra et sted med mulighet på litt større gjedder. Surfet hele kvelden etter steder og får Øyeren, Steinsfjorden og Mjøsa opp som alternative steder. 

  • Mjøsa: Noen som vet hvordan det ser ut i Åkersvika nå? Fisker dere på øst eller veststiden av E6? Leste også at Sundvika (ved lenaelva) kanskje kan være et bra sted?
  • Øyeren: Er jo ferdselsforbud i deltaet, og for første tur trenger jeg et litt lett og skjermet sted å ta kajakken ut. Noen bra tips? Ved Sandtangen ser det ut til å være lett å komme til, men er det noe bra fiske rundt der?

Andre steder det er lett å komme til med en kajakk? (den er litt tung, så bør kunne kjøre ganske nærme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, klarte ikke å bestemme med for gjedde sted, og det ble tur til Hvaler etter sø som jomfrutur. Det kokte i sjøen frem til 9 og fikk mange mindre i båten. 2 stykk rundt kiloen ble med hjem.

Hobie pro angler 14 er perfekt å fiske fra når den vel er på vannet (litt tung på land). Sjøørreten tok på sluk, wobler og agnsild - veldig moro. Forsøkte litt med fluestanga også, men må få litt mer orden på generelt kajakkfiske før jeg utforsker det mer. 

Fortsatt veldig interesser i bra tips til gjeddefiskeplasser hvor det er greit å få satt ut kajakk og det ikke er alt for langt fra utsettingssted til fiskeplass. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.