Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i ferskvann etter isen har gått !


Bonavar
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, erik skrev:

Det er nok litt variabelt. På de siste fire turene har to gitt fisk, og to vært bomtur.

Du kan ikke klage Erik du har et stort handicap ''BÅT'' :P 

Hjelper nok på med god været som er meldt til uken som kommer.. 

Jeg har ikke kommet meg noe videre med båt valget mitt heller. Ser ut som det blir gummibåt på meg i år ,-@

oppblasbar-gummibat-hydro-force-mirovia-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være treg nå fordi mange arter er opptatt av drifta med å bringe sine genene videre, især abboren . Er man heldig er muligheten stor  for å få svær abbor nå også,  og før gytinga . Når det gjelder ørret er det faktisk noe annet og man kan få ganske mye om man er på rett tid og rett plass. Det samme gjelder SØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Martin Lopez skrev:

Det kan være treg nå fordi mange arter er opptatt av drifta med å bringe sine genene videre, især abboren . Er man heldig er muligheten stor  for å få svær abbor nå også,  og før gytinga . Når det gjelder ørret er det faktisk noe annet og man kan få ganske mye om man er på rett tid og rett plass. Det samme gjelder SØ.

Abboren og Gjedda har vel gjort jobben sin nå ? Vurderer en tur opp i marka i dag for å prøve meg med bombarda og flue ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Självklart är det så men min erfaring fra mellersta/södra Sverige (vilket är i höjd med Oslo området) så brukar gjeddan leka februar - sen april beroende på temperatur. Och mina erfarenheter är att isen brukar gå någon uke tidigare i Sverige (i alla fall i mina hemmavatten). Oavsett med alla de år som jag har fiskat så brukar jag fånga abbor som ikke lekt klart (romfyllda) ibland ända in till början på juni. Gjedder som ikke lekt efter mitten/slutet av april har jag aldrig stött på. Men som sagt detta är mina personliga erfaringer og det är möjligt att de redan lekt här. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bonavar skrev:

Abboren og Gjedda har vel gjort jobben sin nå ? Vurderer en tur opp i marka i dag for å prøve meg med bombarda og flue ,)

Gjedda er i ferd med å kose seg nå. Abboren hos oss liker å kose seg lengre. Har fått abbor med rogn og melk langt ut i juni.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.