Gå til innhold
Fiskersiden

Digital fiskevekt


psaleh
 Share

Recommended Posts

Hei,

Er på jakt etter en rimelig digital fiskevekt for ferskvannsfiske (<10kg). Noen som har noen gode tips?

Har sett litt på Rapala Touch Screen Tournament, men synes den er litt stor og klumpete for lengre og "høyere" turer.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en stor mengde forskjellige digitale fiskevekter, men de beste over tid med høy nøyaktighet, er etter min erfaring Electro samson-vektene fra Salter. De koster litt mer og er litt store, men her har du en toppklasse digitalvekt for mange år.
Skal du ha en rimelig og ok digitalvekt, ville jeg gått for Berkley sin. Den får du blant annet tak i på Jula, til 250 spenn: http://www.jula.no/catalog/fritid/fiske/fisketilbehor/vekter/fiskevekt-771026/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Electro Samson er meget god og tåler mye juling,anbefales. Lawson sine er også gode og en del billigere.Fox sine digitale er også veldig gode vekter.De må du muligens bestille fra utlandet. Mulig Avkroken har de.

Salter Super Samson er også veldig gode og nøyaktige vekter.De er IKKE digitale.Fåes i en rekke utgaver fra 1-25kg.

Rapala hadde jeg styrt unna.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Aristokraten skrev:

Da har du vært uheldig skrekkjager,mandagskjøp.De mine bekjente og jeg har hatt,har vært alldeles utmerkede.Lawson-vekta fikk jo også en god 2.plass i "Alt Om Fiske" sin store test av vekter.

Jeg leste at de skulle være bra. Derfor jeg kjøpte.

Jeg mistenker at vektene som AoF testa kom rett ut av pakka og kun blei testa på solfylte sommmerdager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen tar ikke for seg holdbarhet gjennom året, nei..

https://www.skittfiske.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=120947
Denne Lawson-vekta har jeg nå hatt 2 stk av. Begge røyk på under et halvår. Små, nøyaktige og 45kg lokka meg.. Men det forsvarer ikke 500kr når den ikke tåler normal bruk i mer enn 4-5 mnd. En kompis som ikke har gitt den opp er på sin tredje på 2 år, men det blir nok også siste tipper jeg.
Horribel kvalitet (!), som kun fungerer for folk som bruker den til veiing av bagasje i stua, eller aldri får fisk som er verdt å veie slik at du ikke tar den ut av den lufttette blisterpakken :D 

 

Electro samson og Salter Super Samson (fjærvekter), er etter min mening det beste valget om du er en aktiv sportsfisker hele året.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg brukt en biltema vekt nå siden 2013. Den er meget lik Lawson vekta Volcom snakker om i utseende og specs. Den har sjokkerende nok fungert smertefritt i 4 år nå. Og veier fremdeles like nøyaktig. Tror jeg betalte 139kr den gangen :) Men kan ikke si at den går under kategorien liten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Audiosan skrev:

Selv har jeg brukt en biltema vekt nå siden 2013. Den er meget lik Lawson vekta Volcom snakker om i utseende og specs. Den har sjokkerende nok fungert smertefritt i 4 år nå. Og veier fremdeles like nøyaktig. Tror jeg betalte 139kr den gangen :) Men kan ikke si at den går under kategorien liten da.

Den jeg snakker om er MEGET liten og hendig, derav idiotien at jeg kjøpte en til av samme etter at den første røyk.. Bare helt ubrukelig når det er i nærheten av salte omgivelser. Vil faktisk påstå at om du skal bruke den Lawsonvekta til bagasjevekt i stua, så må du sørge for å lagre den langt unna bordsaltbøssa eller enda verra; JOZO-pakken i kjøkkenskapet.. Tror det også ville tatt knekken på den rimelig kjapt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.