Gå til innhold
Fiskersiden

Fikse stangring (ikke toppring) på Shimano Stradic Seatrout


Gutt23Bergen
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Klarte å løsne den nederste stangringen på stangen min etter et par timers bruk, slik at det er kommet et lite slakk i den. Stangringen er jo festet ganske dypt, så vil det bli et problem? Er det slik at jeg må lime den, sende den inn til service, etc, eller er det bare å fiske videre? Hvilken lim kan jeg i såfall bruke? (Har ti tommeltotter). 

 

Edit: Det er festet mellom stangringen og stangen som er litt løst, innmaten i stangringen er helt fin. Vurderer ducktape som en nødløsning... 

Endret av Gutt23Bergen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gutt23Bergen skrev:

Heisann!

Klarte å løsne den nederste stangringen på stangen min etter et par timers bruk, slik at det er kommet et lite slakk i den. Stangringen er jo festet ganske dypt, så vil det bli et problem? Er det slik at jeg må lime den, sende den inn til service, etc, eller er det bare å fiske videre? Hvilken lim kan jeg i såfall bruke? (Har ti tommeltotter). 

 

Edit: Det er festet mellom stangringen og stangen som er litt løst, innmaten i stangringen er helt fin. Vurderer ducktape som en nødløsning... 

Jeg har limt min.

Husk å bruke lim fra limpistol, slik at du kan varme det og få det løs om du trenger å bytte ringen noen gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ødela en av stangringene mine for noen måneder siden. Jeg tok en tapetkniv, skrapte forsiktig bort epoksyen og tråden som binder fast ringen.

Husk isåfall og gjør det på undersiden av stanga, slik at du ikke kjører inn i blanket.

Du klarer å rive løs tråden og epoksyen hvis du får grep på trådene.

Deretter brukte jeg tykk dyneema bindetråd og bandt på en ny ring. Hvis ønskelig kan den enkelt farges med sprittusj.

Deretter tok jeg noen lag med uv-lim og tilslutt et lag med neglelakk.

Sistenevnte kun for å fjerne "tacket" som uv-limet lagde. Stangbyggere vet nok bedre enn meg om epoksy kanskje er å foretrekke?

Gjorde dette på min trofaste 4-12 grams stang og har landet en del skrei på 3-5 kg på den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.