Gå til innhold
Fiskersiden

havfiske rundt stavanger


Ådne Øie
 Share

Recommended Posts

Hei !

jeg og min "fiskeklubb" her i stavanger søker tips til gode plasser å få litt stor fisk (lange,brosme,torsk,steinbit)

vi har dekket ett stort areal på havet rundt oss, uten å være like heldig hver gang.

har noen erfaringer og tips rundt dette? vi håper å finne noen gode plasser rundt by-øyene og innover Rennesøy og litt videre nord/øst

steder rundt byfjorden tas også godt imot =)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...


Dårlig med deling av fiskeplasser i distriktet ser det ut som. Jeg snakket med en fisker som lå ved Jorenholmen som hadde både stor torsk og lange i fiskekassen sin. Han hadde tatt de på østsiden av Rennesøy på 150-200 meters dyp, riktignok i trål. Det er jo ikke så veldig spesifikt men det var god størrelse på fiskene så jeg ble positivt overrasket over at det var fisket innaskjærs i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fisk er det langt mellom i områdene rund Hundvåg. Fisker jeg by-nært så bruker jeg ekkoloddet aktivt og får som oftest fisk som av enkelte defineres som litt stor fisk. Skal jeg derimot ha noe som jeg selv definerer som litt stor fisk setter jeg kursen mot nordvest og starter sjelden fisket før jeg har tilbakelagt en drøye 10 nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.