Gå til innhold
Fiskersiden

holdbarhet fiskesene


is_620
 Share

Recommended Posts

Jeg har 10 år gammel Trilene Big Game som er som ny. Den er lagret mørkt og kaldt i en kjeller. 

 

Er vel bare og knyte opp snøret på en hvirvel som festes i noe og ta av noen meter med sene og så surre rundt en arm med jakke på og så slite av snøret. Da får du en grei følelse for styrken til snøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, is_620 skrev:

har et par store spoler med Berkley Trilene fiskesene i garasjen

hukommelse er ikke min sterkeste side  , men et sted mellom 6 og 9 år gammel tenker jeg 

Har vært lagret mørkt og forholdsvis kjølig  - er den fortsatt  brukbar eller må den skrotes.

Hukommelse er nok det som er problemet.:) "Korketrekker" er ikke noe bra tegn. Men har den blitt lagret på storspole, så kan problemet bli mindre. Ser sena ut som ei kulepennfjær, så bør du bytte::lol:Bruddstyrken er nok ikket forringet nevnværdig, men er ikke noe å kaste med såfremt det ikke er 100gr+ 

Men betaler du 10K for å fiske i ei lakseelv, så er kostnaden på senebytte minimal i forhold til totalkostnaden. Så hvis sena du har er av tvilsom karakter, så er det kanskje greit å kassere den. Fersk sene fra seriøs forhandler er aldri galt. Sena du kjøper på "super´n er kanskje 100 år for alt du vet.:lol:

Noen ganger må man kaste kroker og sener osv. Er man usikker, så er det en grunn til det. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.