Gå til innhold
Fiskersiden

Ny stang til ørretfiske


andersha
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg trenger hjelp til å velge en ny stang til ørretfiske på høyfjellet. 

stanga skal brukes til sluker opp til 18-20 g men aller mest til wobbler i fra 5-10g. Har også en Lawson Norwegian 5-25g som jeg til nøds kan røske med for de tyngste slukene.

Jeg driver å lukter på speedmaster 3-14 g 9" evt 7-21g 10" og Skeletor XCD 2-12g 10"

Det aller viktigste kriteriet er kastelengde(langrunne vann) for wobblerene samt at stanga tåler multiline

snelle har jeg fra før av en aernos 2500

tar gjerne i mot andre tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎14‎.‎05‎.‎2017 at 17.05, andersha skrev:

Hei. Jeg trenger hjelp til å velge en ny stang til ørretfiske på høyfjellet. 

stanga skal brukes til sluker opp til 18-20 g men aller mest til wobbler i fra 5-10g. Har også en Lawson Norwegian 5-25g som jeg til nøds kan røske med for de tyngste slukene.

Jeg driver å lukter på speedmaster 3-14 g 9" evt 7-21g 10" og Skeletor XCD 2-12g 10"

Det aller viktigste kriteriet er kastelengde(langrunne vann) for wobblerene samt at stanga tåler multiline

snelle har jeg fra før av en aernos 2500

tar gjerne i mot andre tips.

Hei!

 

Jeg anbefaler deg å se litt på denne stanga! Jeg kjøpte forøvrig en Arctic Trout 10' 8-30 g til bruk på sjøørretfiske og annet haspelfiske fra land i fjor høst. Er veldig fornøyd med stanga. Den er god å kaste med. Det er bra karbon i disse stengene. Mikrowave-ringene fungerer svært bra med multifilament (jeg bruker Sufix 832).

 

http://www.seeberg.no/produkt/32754749/arctic-trout-microwave-9'-4-16-g-3-delt-m-tube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.