Gå til innhold
Fiskersiden

Hydraulisk styring


Bergen123
 Share

Recommended Posts

Har kjøpt ny brukt båt. Qs 500 fish med 60 hk. Den er litt tung på rattet og jeg vurderer å bytte vire eller montere hydraulisk styring. Ser på nett at der er ulike modeller fra 2900 kr og oppover. Ser at det nevnes tilbakeslagsventil i sammenheng med autopilot. Jeg har ikke autopilot, men jeg har trollingmode på motor og derav mulighet til å drive litt dorging(hittil ikke gjort det) . Vil en tilbakeslagsventil da unngå at rattet beveger seg om jeg ikke holder i det? Eller har ikke denne ventilen noen betydning for meg? Ser de er billigere uten. Er det andre ting jeg bør ha med i vurderingen? Jeg kommer til å montere selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg monterte hydraulisk styring i vinter, en mavi mare uten tilbakeslagsventil. Det er ikke noe som helst problem med dorging med min suzuki DF 60 på en 18 fots båt. Motoren beveger seg ikke en millimeter. Du må uansett korrigere kursen ganske jevn. Den er også dønn stabil på full fart. Det skal ganske mye kraft til for at sylindrene bak på motoren skal klare å bevege pumpa.

http://www.boatparts.no/mavi-mare-hydraulisk-styring-inntil-90hk-3-ar-garanti.html

Det var denne jeg monterte. Pluss for skruskjeftingene på hudraulikkslangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.