Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som har tips til bra 12v 95-100 Ah fritidsbatteri ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Bonavar skrev:

Hei alle sammen,

Jeg får tilbud nå på båt pakke med EL motor og batteri. Først skulle dem selge meg et 62 Ah batteri men det blir vel for lite ? Så jeg spurte om pris på 100 Ah AMG batteri. Dem har 95 Ah AMG batteri til 2900,-kr hørtes dette dyrt ut ?

 

 

Biltema har 95Ah AGM. Sparelys har 100Ah. Alle billigere enn din forhandler. 

Men kjøp en skikkelig lader, der skal du ikke gå for billigste alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.biltema.no/no/Bat/Motor/Utenbordsmotor/Elektrisk-utenbordsmotor-2000023155/

Vurdert denne? de er ikke så dårlige som enkelte vil ha det til. Du kommer unna med ca 3000-3500 for motor og batteri. pluss lader. Bedre å kjøpe noe man har råd til og komme seg ut for å fiske enn å sitte hjemme og gremme seg over alt man ikke har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisking blir det med eller uten båt ,)

Men man går glipp av mye god fiske bare fra land. Derfor jeg nå skal kjøpe meg en 10 fot gummibåt. 

Dette er motoren jeg vurderer og kjøpe. Vet du noe om den ? 

  • Oceanrunner L48 –  36″ – (12 volt, 18.1 kg skyvekraft, 5 trinn forover + 3 revers, propell, 91 cm stammelengde, aluminium stamme, teleskopisk stammejustering, enkel tiltvinkeljustering) – Kr. 1.590,-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sjekka opp dette litt, og det ser ut som oceanrunner er merket båtene selges under, mens motorguide er merket for el-motorene. Det er ikke uvanlig at store merkenavn kjøper opp andre produsenter, og beholder det opprinnelige navnet for ikke å miste markedsandeler. Mariner er vel også eid av mercury hvis jeg ikke husker feil.

dette har vært vanlig spesielt blant amerikanske produsenter helt siden 60-tallet. Det er egentlig bare to amerikanske merker hvis man ser det på denne måten, mercury og omc (evinrude/johnson)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for deres innspill gutter. Først vurderte jeg en båt fra xxl til nesten 5k. Men om jeg slenger på noe mer får jeg mer for pengene + jeg tror kvaliteten til Mercury er bedre. Nå gleder jeg meg bare til å kjøpe båten. Om alt går etter planen blir det nok en bensinmotor neste år  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.