Gå til innhold
Fiskersiden

Nøklevann er tilbake med normal vannstand.


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen,

Jeg var en liten tur på Nøklevann i dag tidlig for å fiske. Nå er vannet endelig fylt opp igjen til normal vannstand :D

Selv synes jeg vannet og naturen der oppe er utrolig fint. Må innrømme jeg fikk et lite sjokk da jeg så hvor høyt vannet var. Men tar nok lang tid før fisket der oppe blir bra. Setter nok sine spor ved og holde vannstanden så lav over lengre tid ? 

Blir nok siste gang jeg drar dit på en Søndag morgen og fisker også. Det lå folk i telt på hver odde bortover. Så det var helt umulig å finne noen gode plasser og fiske på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg parkerer ved den nye kanalen som regel (Bogerud) siden. Synes det er lett og komme til vannet der. Da kan jeg se hvor det er folk og ikke så går jeg bare på motsatt side eventuelt. 

Hva fisker du etter når du er der ? Selv går det i Gjedde og Abbor for min del ;)

Skal opp dit senere i dag og prøve meg igjen med Bombarda og flue. Muligens tar jeg med en ekstra stang til mitt predator fiske. 

Det skulle vert påbudt med C&R der oppe nå i minst 2 år. Eller totalt fiskeforbud så fisken får utviklet seg etter nedtappingen. 

Synd du fikk frosk og ikke en fisk på kroken da  :P

p-915-frosk_85.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For å flisespikke litt så går det lang tid mellom hver store ørret nær sagt uansett hvor man fisker. ;) Men hvis målet er stor ørret er det dorging fra kano som gjelder om sommeren, og ismeite om vinteren. 

Jeg er blandt de heldig som har ørret på 3,1 og 5 fra Oslomarka, men det ligger uendelig mange timer bak de og de er nettopp fra kanodorging og ismeite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, erik skrev:

Jeg er blandt de heldig som har ørret på 3,1 og 5 fra Oslomarka, men det ligger uendelig mange timer bak de og de er nettopp fra kanodorging og ismeite. 

5 kg ørret fra marka er sjukt bra. Jeg skal etter planen taue litt wobler i kveld, men er godt fornøyd med en tidel av dette ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.