Gå til innhold
Fiskersiden

Diverse fiskemetoder fra båt.


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen,

Jeg har ikke fisket så mye fra båt. Men har noe erfaring med dorging i ferskvann. Hva bruker dere av teknikker som dere synes er mest effektive ? Kjøper meg en 10 for gummibåt til uka som kommer. Båten har en liten EL.Motor så planen er dorging og kasting mot/langs siv og fjellkanter for det meste. 

Jeg kommer til å fiske i ferskvann etter Gjedde og Abbor som hovedmål. Det bor en liten Abbor i magen min tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin jeg er en predator :D har Deeper pro + som jeg kommer til og bruke. Men mulig jeg må oppgradere til noe bedre med tiden som kommer. 

Jeg glemte jo så klart vertikal fiske Erik. Er det noe du synes er mer effektivt en andre ? Tenker nå på texas,drop shot eller vanlig jigg ? 

 

Endret av Bonavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texas får jeg tilsynelatende ikke helt dreisen på, men skal testes mer etter abbor. Ellers bruker jeg stort sett tradisjonelt jigghode og shadjigg. Vår og høst blir det mer dropshot, men merker jeg at det er fart i fisken skifter keg tilbake til shadjigg igjen siden jeg dekker mye mer vann med den i løpet av en dag. 

Jeg har en Deeper på vei i posten, så det kommer en test av den etterhvert. Men får neppe noe på nett før over sommerferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier med shadjigg. Du kan jo også fiske texas på samme måte. Men uten å sette deg fast så lett.   :D 

Jeg er super fornøyd med min Deeper pro +. Bateritiden er helt utrolig må jeg si. Min har 4 forskjellige modus. Standard,isfiske,båt og GPS-modus ved fiske fra land med mulighet for å lage kart. Inne i appen har du også mulighet for og bytte mellom detaljert og enkel modus med og uten fiske ikoner 90 og 290 kHz. 

Selve Depperen har utrolig lang batteri tid. Men mobilen går fort tom om du har den på hele tiden. Da anbefaler jeg og ha med en powerbank så du vet det. 

Jeg fisker av et område først som jeg har trua på. Om det da ikke biter er det gøy å kaste ut Depperen for å se om det er noe der. Eller for å få informasjon om dybder osv. Håper jeg kan bruke denne fra min båt også. Vet jeg må/burde oppgradere senere men det får holde frem til videre :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, erik skrev:

Jeg har en 21Ah "powerbank" i den lille båten og 300Ah i den store så lading av mobilen er ikke noe problem. ;) Grunnet endel øvrig elektronikk har jeg et visst utvalg av batterier i kjelleren.

Jeg har bare 12Ah å det holder en hel dag på isen for meg. Så da tror jeg du er i trygge hender Erik ,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.