Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til havfiske Bergensområdet


Bergen123
 Share

Recommended Posts

Har fri på torsdag og værmeldingene ser bra ut. Jeg har hatt lite flaks med agnfisket mitt i det siste og håper å endre på dette.

 

Planen er å ta med noen agnpaler fra frysen og reise til Lerøyosen eller området rundt Vatlestraumen med båt. Jeg har fisket en del der tidligere og fått lange/torsk/sei innimellom. Jeg kjenner nok til noen av de faste plassene, men har ikke fått napp der de siste gangene jeg har prøvd meg.

 

Kan noen gi noen spesifikke tips? Er det noen slep/opphengere/agn som passer best for denne tiden? Er det noen konkrete områder jeg bør dra til ( send gjerne på pm)

 

Har ekkolodd og plotter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lerøy osen gir sei på mellom 10 - 18 kg ved årsskiftet, selvlysende materiale er ok.

Der er det også tatt kveite, stor lange, stor vassild, og stor hyse der.

Går du litt dypere mot Korsfjorden så kan du få blålange på 10+ og svarthå på 750g +

inni mellom så dukker det opp hågjel på 1500g.

Alle kanter fra Lerøyosen og ut over korsfjorden på ca 45m så treffer du på mye glassvar med fare for å få brungylt.

Bruk gjerne Sabiki agnet med makrell og du kan lett få øyepål og Strømsild (ca 90m.)

Du er også veldig nært gyteområde for Lysing, 10+ er innen rekkevidde

Mens du fisker på dypet så vil jeg anbefale deg også å ha en stang til med mindre kroker for å fiske etter Taggmakrell og makrell

Utforsk stedet og lat andre spørre deg om plassene.

De  siste 20 årene så er vel konklusjonen at rosa selvlysende takler er det beste????

Bruk krokstørrelse fra 8 - 12/0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.