Gå til innhold
Fiskersiden

Bremsen er røket, er det dyr kostnad?


Vesterålen fisker
 Share

Recommended Posts

Min Shimano Fireblood 4000 FA sin bremse tok kvelden idag, da jeg fikk på en fisk og sveiva gikk bakover når fisken hadde utras. Jeg regner med det er bremsen som er røket. Noen som har peiling på om dette er en dyr kostnad, dvs bedre å kjøpe ny snelle vs sende inn til shimano for reperasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, når jeg sveiver vanlig så går det greit kanskje 20 omdreininger, så kan jeg plutselig sveive bakover noen ganger så fremover igjen osv. Aldri hatt denne feilen før, hadde den på service i år før fiskesesongen også. Men om det er brems, er det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lignende feil på et gammelt ræl jeg bruker til slukdenging etter torsk. Der er det slark mellom to tannhjul som gjør at baksperren svikter noen ganger.

Tror det blir mye billigere å reparere den en å kjøpe ny. Sist jeg hadde en snelle inne til reparasjon byttet de masse deler men prisen ble lavere en portoen tur/retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aristokraten skrev:

Du kan jo høre med "snelledoktoren". Kenneth Herland hos Elbe.Hvis ikke han klarer å fikse den kan du like godt kjøpe deg ny snelle.Han pleier å være rimelig.Men det avtaler dere på forhånd.

Har du en mail adresse jeg kan nå han på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på min lokale fiskebutikk og dem sa det ikke er verdt å reparere snellen da den er 10 år gammel og en snelle slites veldig etter så mange år = ikke verdt å ha på service år etter år.

Jeg lurer på hvilken shimano snelle jeg bør kjøpe som er i samme klasse evnt bedre en Shimano Fireblood. Fisker i Saltvann og fisker etter Laks.

Info om Shimano Fireblood:
http://www.elbe.no/fisk/produkter/sneller/tidligere_snellemodeller/16676/no
Den gikk jo for å være hakket under Shimano Stella da den kjøpte den i 2008.

Endret av Vesterålen fisker
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.