Gå til innhold
Fiskersiden

Videokamera til fiske og fritid.


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med videokamera ? 

Jeg kjøpte GoPro i vinter som var gøy. Men synes bilde kvaliteten blir noe flat og dårlig lyd. GoPro er mer action kamera for meg som filmer der og da. Men om man ønsker noe mer ut av filmingen må man nok kjøpe noe annet. Har ikke tenkt å investere den store summen men ser på dette. https://www.komplett.no/product/921962/foto-video/video/videokamera/kamera/jvc-gr-r435b-quad-proof-videokamera#

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rage skrev:

Speilrefleks med autofokus på video er jo tipp topp. Kan du variere i stor grad mellom objektiver etc også.

Hører flere som anbefaler speilrefleks. Jeg har ikke noe peiling på kamera. Men fant fort ut at GoPro filmer for dårlig. Det er jo et action kamera som filmer der og da. Misforstå meg riktig et action kamera får jo med seg mye kult det også. Brukte det på isen i vinter men må nesten ha 2 for at det skal bli kult  :D 

Jeg er ingen dyktig video mann men gøy og prøve seg. Derfor vil jeg ikke investere i for dyrt kamera først. Men heller prøve meg frem med tanke på redigering osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rage skrev:

Speilrefleks med autofokus på video er jo tipp topp. Kan du variere i stor grad mellom objektiver etc også.

Har du noen erfaring ved bruk? Etter hva jeg har forstått, så er videofunksjonen kun en mulighet til å filme. Har selv gått til innkjøp av et Nikon D7000(ja det er gammelt). Årsaken var nettopp denne muligheten det ga meg. Jeg har lest at AF bør skrus av pga støy og at den lever sitt eget liv under filming. Det kan også være noen begrensninger på kamera når man filmer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Potemkin skrev:

Har du noen erfaring ved bruk? Etter hva jeg har forstått, så er videofunksjonen kun en mulighet til å filme. Har selv gått til innkjøp av et Nikon D7000(ja det er gammelt). Årsaken var nettopp denne muligheten det ga meg. Jeg har lest at AF bør skrus av pga støy og at den lever sitt eget liv under filming. Det kan også være noen begrensninger på kamera når man filmer. 

 

Vil ikke skryte på meg noen erfaring nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.