Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske Røldal/Haukeli


Leifen009
 Share

Recommended Posts

Hei
Har tenkt meg en tur opp til Røldal/Haukeli område i midten/slutten av Juli og lurer på om noen vet  hvordan fiske er der på den tiden.
Jeg har tenkt å kjøre inn anleggsvein som går inn mot Middyrvatnet og parkere der og så gå litt innover til Nupstjørn og vanna 
innover der. Legger ved et kart over der jeg har tenkt å fiske (røde merker) pga finner ikke navn på vanna i karte.Er det noen som
har vært i område der og fisket og kan dele litt erfaring til en amatør tenker da på slukvalg hvilke senetykelse en bør bruke mono
eller multi osv. Hvordan er det å fiske med mark i kalde fjellvann,fungere det?
På forhånd takk for all hjelpen jeg får og ha en fortsatt fin sommer.

Haukeli.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du bør kanskje sjekke om denne veien er åpen før du planlegger dette. Slike anleggsveier i høyfjellet pleier å være stengt for alminnelig bruk.

Her er en blogg fra en som fisker endel her oppe, i mannevatn som sogning nevner

http://bjarnesturblogg.blogspot.no/search?q=mannevatn

Sjøl har jeg fiska i armotsvatnet, som ligger enda litt øst for mannevatn igjen. hert var det fin fisk, men været gjorde det vanskelig. Det var derfor jeg ikke stoppa ved mannevatn også, og gikk ned i bordadalen i stedet. Det går bilvei inn til hyttefeltet nederst i bordadalen, men om den er åpen for andre enn hytteeierne vet jeg ikke. du kan sjekke ut dette ved å ta kontakt med haukeliseter fjellstue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.