Gå til innhold
Fiskersiden

Tromsø røye


shoulk
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er dansker jeg er i Tromsø og jeg vil gerne fiske efter røye jeg har fire år erfaring med fiskeri og har fisket cirka en gang om ugen i to af de år så jeg har ret godt styr på de fleste begræber men jeg har dog aldrig fisket efter røye jeg har faktisk aldrig fisker i saltvand er der nogen der har råd omkring hvordan man fanger røye jeg tror jeg har grejet til det hvis ikke så er der mulighed for at købe noget tæt på er der nogle der kan hjælpe det ville gøre mig meget glad undskyld at jeg skriver dansk :,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Kmatis said:

Ønsker du å fiske ved elveutløp og havet, etter sjørøye?

Eller kunne du tenke deg fjellturer til gode røye-vann?

Hej jeg har tænkt mig at fiske i havet jeg er godt klar over at det nok er den bedste måde at fange en på eftersom der er meget vand at lede efter men i de næste par dage er det nok min eneste mulighed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkrokens Jansen Tobis 12/16g, Spesial 7/12g,  Møresilda 10g eller vibrax spinner.

Sølv/blanke varienater med noe sterke rødfarger, kan fungere.

 

Hvis det er fluefiske du driver med, har jeg ikke mye erfaring.

Tror det brukes en del nymfer eller marflo- og silde-imitasjoner.

Eller diverse våtfluer som march brown, bloody butcher og mye mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, piscator said:

gode sluker til røye er Atomsilda 12 og 20 gram, særlig rød/svart eller rød/hvit. Aura Flake grønn/sølv fungerer også bra. Fluefiske fungerer naturligvis, men vanskeligere å kroke røye enn ørret på flue. Røye er derimot som regel mindre kresne på valg av fluemønster.

Hej tak for hjælpen har været ude og købe lidt forskelligt og jeg har er par vibrax spinner med i firetigee og en i sølv rød tror du at det går an

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinner fungerer bra til røye. Hvis røya er sulten, pleier ikke mønster og farger å være avgjørende, men hvis den er treg kan det nok ha noe å si. Har ikke forsøkt de fargene du nevner, men kobber/rød er jo alltid en kombinasjon som kan fungere. Sølv/rød er sikkert også bra. Kommer nok litt an på vær og vannkvalitet (altså lysforhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.