Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger TIPS/RÅD.  Speed jigging / Lettere Jiggfiske. 


Glenn1986
 Share

Recommended Posts

Hei Folkens. 

Tenkte det kanskje var noen her med litt erfaring med Speed jigging / Lettere Jiggfiske med Haspel.

Sikter mest etter Stor-Sei, Torsk og Små Kveite. 

Gikk til innkjøp av en Prey Light Jigger 7,8 Fot 90/150g i fjor (etter noen tips fra noen fiskevenner).  Videre har jeg kjøpt en Shimano Saragosa 5000SW.

Ser nå i ettertid at folket ser ut til å velge 6,5 fot utgaven av Prey Light Jigger. Så første spm er har jeg gjort en feil med å kjøpe 7,8 Fot utgaven? 

Videre så hører jeg mye forskjellige meninger ang valg av sene tykkelse. Jeg tenker å gå for shimano powerpro depth hunter. I utgangspunktet vurderte jeg 0.23mm, men nå har jeg også blitt rådet til å gå for 0.28mm.

Fisker for det meste på dyp mellom 30-100m. Noen ganger opp mot 150m. Men det er mest når Stor-Seien jager i vannlagene. 

Bruker 0.32mm pp på min Okuma Andros 5-2 snelle. Merker da at noen ganger har jeg 130-140m sene uti på 100m dyp. 

Haspel / Speed jigging er virkelig helt nytt for meg. Så tar gjerne imot alle typer råd =) 

Takker på forhånd for alle svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.