Gå til innhold
Fiskersiden

Spørsmål om passform på vadebukse og jakke


corrosive
 Share

Recommended Posts

Hei folkens.

Jeg må spørre her siden jeg er helt fersk i faget på utstyrsiden når det gjelder vadere. Er i utgangspunktet ikke noe fluefisker, men tenkte å bruke settet til haspelfiske i sjø etter sjøørret.

Fikk "vadersettet" mitt i posten i dag. Det er et Scierra Nordura Chest-sett (brysthøyde på vaderne), med vadebukse, jakke og sko. Både jakke og bukse ble bestilt i størrelse XL, siden jeg glir fint inn i alt av andre klær i denne størrelsen. Det første jeg prøvde (bortsett fra skoene, se lengre ned.. ) var jakka. Lengden på jakken og midjen var fin, men jeg reagerte umiddelbart på litt "posete" armer og skulderparti. Det eneste jeg kan tenke meg (også utifra varebeskrivelsen) er at det er lagt vekt på mobilitet med tanke på at majoriteten av brukerne av slike sett bruker dem til fluefiske, hvor man ønsker mest mulig mobilitet/frihet ved kasting. Erfarer andre det samme som meg med størrelser som ellers passer, eller har jeg kjøpt for stor størrelse?

Det andre jeg prøvde var buksa, som hadde fin passform på legger og lår, men jeg syns øvre delen av buksa virket litt "posete", selv med beltet på. Min første tanke var kanskje at den må være slik, siden "rumpa" ikke er tøyelig og at kan skal kunne sitte med vaderne uten at det strammer i selene?

Er ute etter innspill fra erfarne fiskere, gjerne med andre merker som kan hjelpe før jeg evt. vurderer å bytte i en mindre størrelse.

Mange takk på forhånd for hjelpen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.