Gå til innhold
Fiskersiden

Hytte/fiskebåt


Sakura
 Share

Recommended Posts

 

Hei

Vi skal kjøpe vår første hyttebåt/fiskebåt og jeg har lett meg frem til noen alternativer.

 

Alt 1. Silver Shark med 115 hk Mercury Optimax, 2008 mod, ca 80 timer.

 

Alt 2. Ryds 620 GTS med 150 hk Mercury Optimax, 2006 mod. Ukjent antall timer men noe (20-30 timer i året) brukt de siste tre år.

 

Alt 3. Uttern S55 Exclusive med 100 hk Mercury Optimax, 2006 mod, jeg har ikke sjekket time tallet ennå men båten ser fin ut på bilder.

 

I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg en japansk firetakter men båtene er nå utstyrt slik de er. Personlig heller jeg mot alt. 1 pga lavt timetall.

 

Hva vår jeg se etter på disse båtene/motorene? 

 

Tips og råd tas imot med takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste motorer idag er greie. Ville vært mer opptatt av mulighet for service/rep i nærheten enn hvilket merke. Timetall er ikke noe å bekymre seg for, er vel heller bedre med en motor som er brukt regelmessig enn en som har stått ubrukt.

 

Hvis du skal bruke båten mye til fiske så er vel midtkonsoll å foretrekke. Jeg ville gått for alternativ 1 eller 3.

 

Hva med denne? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=98183780

Bare 17 fot, men sannsynligvis mer solid enn de båtene du har sett på. Og en Japaner fra 2006 på hekken.

Endret av Pilk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.