Gå til innhold
Fiskersiden

Svirvler av dårlig kvalitet.


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Jeg valgte og kjøpe svirvler i forskjellige størrelser fra ebay i vinter. Noe som har vist seg å være et dårlig valg. Om jeg setter meg fast eller om jeg har hatt på en fisk går kula i svirvelen i stykker. Jeg fikk en Gjedde på 3kg + i helgen som faktisk ødela låsen. Kompisen min bruker svirvler fra Barkley som heller ikke har vert av kjempe kvalitet. Var faktisk han som begynte å klage på det før jeg merket det selv. Er det noen av dere som har møtt på samme problem ? Eller har du tips til gode svirvler av kvalitet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste 3-4 årene har jeg kun brukt svivler fra Berkley (McMahon-serien) til alt mitt fiske, og aldri hatt en eneste bruddskade eller fiasko. Både kulelager- og tønnesvivlene deres med og uten hempe har kommet ut i toppen i blant annet AoF sine tester. Ellers har jeg veldig god erfaring med Owner sine svivler.

Multiliner, fortomsmateriale og svivler, er aldri noe jeg tar sjansen på å kjøpe billig på Ebay. Så mye som fisking betyr for meg, så skal det aldri stå på at jeg ville spare noen kroner på billig skvip - den dagen drømmefisken går på.. 

  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg stort sett Søvik, Elbe og Mustad svivler. Og har aldri opplevd svikt i de. Med unntak av en knekt hempe. Men der hadde nok fisken fått mulighet til å bruke sluken som brekkstang mot hempen.

Ellers kan jeg ikke si alt multiliner fra kina er noe å styre unna. Bruker selv utelukkende disse og ingen annen enn god erfaring med de. Voksen slites muligens litt hurtigere enn Power Pro for eksempel, men til 1/5 av prisen så er det et tap jeg kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Audiosan skrev:

Selv bruker jeg stort sett Søvik, Elbe og Mustad svivler. Og har aldri opplevd svikt i de. Med unntak av en knekt hempe. Men der hadde nok fisken fått mulighet til å bruke sluken som brekkstang mot hempen.

Ellers kan jeg ikke si alt multiliner fra kina er noe å styre unna. Bruker selv utelukkende disse og ingen annen enn god erfaring med de. Voksen slites muligens litt hurtigere enn Power Pro for eksempel, men til 1/5 av prisen så er det et tap jeg kan leve med.

Om det er brands/selgere du kjenner til, med jevn kvalitet - er jeg enig med deg. Allikevel, å kjøpe noe random for å teste ut, og deretter finne ut midt i en fight at lina ikke hadde en jevn kvalitet.. Uaktuelt. Jeg holder meg til Powerpro og Fireline, kjøpt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Den 5.7.2017 at 16.54, Bonavar skrev:

Takk for svar gutter ,)

Hempene mine ryker ikke men det er kula som svikter. Virker som den vrenger/bøyer seg på en rar måte. Kjipt å kaste ut å se sluken fly midtfjords. 

Litt kjipt, men jeg blir like fasinert hver gang av hvor langt det går uten sene bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.