Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretelver i troms


Baguett
 Share

Recommended Posts

Hallo!

Jeg planlegger en tur senere i juli på 3-5 dager og jeg leter etter en elv å fiske i. Jeg er ikke på jakt etter anadrome elver, jeg snakker om fjell-elver uten gapahuk og alt det der. Trenger ikke å være særlig stor, men om den har mange muligheter (som f.eks kulper) er det bra, da jeg planlegger å forflytte meg langs elven over flere dager.

Finner jeg en slik elv i troms? Jeg har sett litt på breidalselva og stillelva på vidden mellom Signaldalen og Skibotndalen, men usikker på fisket der, også ryktes det om enorme mengder mygg der.

Om det bare er en kortere elv imellom to vann kan det også være aktuelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Er nok for sent svar for din tur, men kan ikke annet enn å reklamere for min egen "lokalelv" her. 

Fjellfroskelva er full av ørret, harr, og ei og anna gjedde og lake. Lang elv som tilhører Målselvvassdraget, som i nære forhold til Målselva også har en og annen laks (min søster tok ei på 5 kg i "ikke lakseførende" del i sommer), veldig godt fiske over en lang strekning. Kan anbefale å begynne i Rostadalen og fiske seg nedover. I Rostadalen kan du kjøpe sesongkort for en hundrelapp eller to, fint fiske med mark og søkke nedover, litt avhengig av når på sesongen selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Den 16.9.2017 at 22.46, Even Dørum skrev:

Er nok for sent svar for din tur, men kan ikke annet enn å reklamere for min egen "lokalelv" her. 

Fjellfroskelva er full av ørret, harr, og ei og anna gjedde og lake. Lang elv som tilhører Målselvvassdraget, som i nære forhold til Målselva også har en og annen laks (min søster tok ei på 5 kg i "ikke lakseførende" del i sommer), veldig godt fiske over en lang strekning. Kan anbefale å begynne i Rostadalen og fiske seg nedover. I Rostadalen kan du kjøpe sesongkort for en hundrelapp eller to, fint fiske med mark og søkke nedover, litt avhengig av når på sesongen selvfølgelig. 

Hei Even. Jeg har vært i Fjellfroskelva. Fin elv. Har imidlertid ikke lyktes helt i denne elva. Har du tips til fiskemetoder og ev områder og kanskje det viktigste; tidspunkt på året for å lykkes? Hilsen Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.