Gå til innhold
Fiskersiden

Water wolf kamera


Mondragon
 Share

Recommended Posts

Skal gå til innkjøp av et Water wolf kamera

Prøver å finne ut hvordan den festes til sena men eneste jeg har sett er at sena kan "dras gjennom" kamera

Lurer da på;

- Hvordan "stoppes" kameraet på plassen der den plasseres på sena?

- Kan man sikkerhetsfeste kamera på noe vis slik at det ikke forsvinner om sena skulle ryke?

Noen med erfaringer vedr dette temaet ved bruk av et slikt? Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ahamm skrev:

er en ståltråd som festes i kameraet (går langsmed hele kameraet). jeg bruker en svivel på sena som festes i ståltråden, så en svivel i tråden foran kamera hvor fortommen festes. kun brukt til dorging

Takk for svar

Kan jeg spørre om hvilket PC- program du bruker for opplasting av taping, redigering etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrient å lage en sikring til WW, siden det er begrenset med plasser hvor du kan feste en slik sikring. Ikke fest noe i lokket til kameraet som kan skape en situasjon hvor noe drar i det; da lekker i verste fall vann inn i kameraet.

Du kan bruke f.eks. VLC media player til redigering av videoene. Sett VLC til vanlig avspilling (ikke fullskjerm), trykk Record-knappen for start og stopp av opptak av det du vil klippe ut fra videoen. De klippene legger seg da i Videos mappen på pc-en din.

For frame-by-frame avspilling av video så trykker du bokstaven E.

Du kan også lagre frame-by-frame i form av at du tar skjermbilder, så kan du sette sammen de til en .GIF etter redigering slik at du får en avspilling i den hastighet du ønsker. Jeg gjorde det i et tilfelle hvor jeg forsøkte å finne ID på en storgjedde jeg syns det var noe kjent ved; det funket som smurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt mer hjelp :)

Har nå mottatt kameraet og prøver å sette det sammen.

1- Den myke «torpedobiten» skal monteres rundt feste til sena? Fester dere direkte til sena der eller bruker dere også fortom som forsterkning? Har sett kameraet bli angrepet så da er det skummelt med bare sene?

2- Hva gjør dere fra kamera til agn/mellom kameraet og agnet? (Sene, fortom...) 

Kan noen forklare meg hvordan dere gjør dette?

Blir til å begynne med brukt til dorging

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har limt på en haifinne på kameraet for at den skal rotere mindre, i tillegg har jeg sikret den med 0.90 fluor som ligger paralelt med ståltråden. Denne henger da et stykke nedenfor kameraet med en overdimensjonert owner corkscrew  swivel til å feste agnfortom e.l på.

Har brukt den litt nordpå et par turer der jeg har en savage gear sandeel nederst på 100g. Lemper det fra land med ei karpestang, like livredd hvert kast for at det skal si "snap" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Zeratul84 skrev:

Jeg har limt på en haifinne på kameraet for at den skal rotere mindre, i tillegg har jeg sikret den med 0.90 fluor som ligger paralelt med ståltråden. Denne henger da et stykke nedenfor kameraet med en overdimensjonert owner corkscrew  swivel til å feste agnfortom e.l på.

Har brukt den litt nordpå et par turer der jeg har en savage gear sandeel nederst på 100g. Lemper det fra land med ei karpestang, like livredd hvert kast for at det skal si "snap" :D

Så hvis jeg skjønner deg rett da så biter fisken på 0,90 delen og ikke noen del som sitter direkte på kameraet? Lurt. 

Hva lagde du haifinnen av og hvor festet du den? (Bilde av hele?) Roterer/rister det mye til vanlig? 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert kameraet på medfølgende ståltråd. I toppen av denne har jeg satt på en splittring og svivel. Fra denne har jeg en 0.90 ned til corkscrew swivelen for å feste på tackle. Bilde sier sitt. Dette var en quick fix jeg gjorde i steigen for over 2 år siden, så haifinnen er klippet ut av plast å limt på, forsterket med tape når den har begynt å løsne :lol:

Sist jeg brukte den brukte jeg selve kameraet som kastevekt under agnfiske derfor sitter det et bly på undersiden av det. I tillegg festet en senestump til lokket i fronten på kameraet. 

20170719_162026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill alle sammen :)

Skal titte litt nærmere på det dere har lagt ut men...prøver å finne korrekt minnekort

Butikkene har høyhastighetskort men de heter schc - slutter på C - og i bruksanvisningen står det at vi skal ha schd - slutte på D. 

Hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mondragon skrev:

Takk for innspill alle sammen :)

Skal titte litt nærmere på det dere har lagt ut men...prøver å finne korrekt minnekort

Butikkene har høyhastighetskort men de heter schc - slutter på C - og i bruksanvisningen står det at vi skal ha schd - slutte på D. 

Hjelp :)

Jeg vil nesten tro det er en skrivefeil i bruksanvisningen om det står SDHD kort og ikke SDHC. Så du er nok helt trygg om du bruker et SDHC kort.

Om du søker litt rundt på nettet, altså ikke water wolf sine egne hjemmesider, så ser man at det ofte selges i kombinasjon med minnekort, og disse er da gjerne SDHC kort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kimern68 skrev:

Jeg vil nesten tro det er en skrivefeil i bruksanvisningen om det står SDHD kort og ikke SDHC. Så du er nok helt trygg om du bruker et SDHC kort.

Om du søker litt rundt på nettet, altså ikke water wolf sine egne hjemmesider, så ser man at det ofte selges i kombinasjon med minnekort, og disse er da gjerne SDHC kort.  

Ser den :) Skulle liksom gjøre alt riktig mn stusset i går på Elkjøp når deres beste høyhastighetskort liksom ikke kunne brukes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2017 at 16.27, Zeratul84 skrev:

Jeg har montert kameraet på medfølgende ståltråd. I toppen av denne har jeg satt på en splittring og svivel. Fra denne har jeg en 0.90 ned til corkscrew swivelen for å feste på tackle. Bilde sier sitt. Dette var en quick fix jeg gjorde i steigen for over 2 år siden, så haifinnen er klippet ut av plast å limt på, forsterket med tape når den har begynt å løsne :lol:

Sist jeg brukte den brukte jeg selve kameraet som kastevekt under agnfiske derfor sitter det et bly på undersiden av det. I tillegg festet en senestump til lokket i fronten på kameraet. 

20170719_162026.jpg

Kjekke greier. Men her har du alt festet til en swivel... Går det å feste «sikkerhetsline» over den swivelen tro...mellom sånne stoppere feks :) Haifinnen skal jeg ha i bakhodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Mondragon skrev:

Kjekke greier. Men her har du alt festet til en swivel... Går det å feste «sikkerhetsline» over den swivelen tro...mellom sånne stoppere feks :) Haifinnen skal jeg ha i bakhodet

Er bare å prøve deg frem å bruke det du føler virker trygt. Men ikke kjør under 0.60.

Lasta opp et lite klipp med waterwolf og jigg fra land. 

Du blir sjøsyk av å se for mye filming fra land, da vil kameraet snurre værre uansett :lol:

 

Endret av Zeratul84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Zeratul84 skrev:

Er bare å prøve deg frem å bruke det du føler virker trygt. Men ikke kjør under 0.60.

Lasta opp et lite klipp med waterwolf og jigg fra land. 

Du blir sjøsyk av å se for mye filming fra land, da vil kameraet snurre værre uansett :lol:

 

Himmel...her gårre rundt og rundt :P

Men ikke under 0.60...mener du på hele sena? :o

jeg kjører 0.23 sene som skal holde i underkant av 19kg på gjeddestanga mi...

WW blir brukt til dorging er meningen :)

Endret av Mondragon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Nettopp fått en slikt kamera og skal primært brukes til Trolling,, 

Lurer på hvordan kamera takler lystilgangen under vann,, hvor dypt er det slutt på lys til å filme?

Vannkvaliteten vil så klart avgjøre men på våren er Trondheimsfjorden klar og fin, men mere spent på ferskvannsfilmingen,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Jeg har nettop kjøpt et 4G kamera og jeg kan trygt si at det er det beste kjøpet hittil i år. Overvåkningskameraet er koblet til via internett ved sim-kort teknologi som gjør det veldig stabilt ettersom nettforbindelsen hjemme ikke alltid når dit jeg befinner meg. Det nye 4G kameraet stoppes enkelt ved bruk av appen som medfølger. Nå kan jeg føle meg trygg 24 timer i døgnet! Jeg ønsker å anbefale dette til alle som ønsker sikkerhet hjemme når de er ute og reiser eller er på hytta. Dette fungerte helt perfekt for meg som tilbringer store deler av tiden min på hytta!

Endret av CarlEdmunds
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.