Gå til innhold
Fiskersiden

Lobbyist Frode Reppe (NSL): «Vi må finne en vei som ikke kan spores»


 Share

Recommended Posts

1 time siden, Maritim skrev:

At folk som lever av oppdrett finner tråden vanskelig å svelge er jo forståelig, men dere andre skjønner jeg ikke...

Du avviker fra sakens kjerne. Dette handler ikke om at det er vanskelig å svelge trådene, det er det bred enighet om her inne. Mange av linkene er høyrelevante.

Men diskusjonen tar utgangspunkt i at man faktisk leser disse trådene (når man velger å gjøre det), og da er det på det grunnlaget det diskuteres. Ikke om det er oppdrettere eller villaksfantaster som leser linkene.

Problemet som debatteres her er ensidigheten i vinkling, fraværet av diskusjon og kritisk blikk. Samt sammensausing av surrete og irrelevante linker.

Altfor mange av disse trådene sklir over i en tullete oppdrettsmafia mot villaks-fanatiker-diskusjon, vi trenger ikke flere slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, LTPoppe skrev:

Du avviker fra sakens kjerne. Dette handler ikke om at det er vanskelig å svelge trådene, det er det bred enighet om her inne. Mange av linkene er høyrelevante.

Men diskusjonen tar utgangspunkt i at man faktisk leser disse trådene (når man velger å gjøre det), og da er det på det grunnlaget det diskuteres. Ikke om det er oppdrettere eller villaksfantaster som leser linkene.

Problemet som debatteres her er ensidigheten i vinkling, fraværet av diskusjon og kritisk blikk. Samt sammensausing av surrete og irrelevante linker.

Altfor mange av disse trådene sklir over i en tullete oppdrettsmafia mot villaks-fanatiker-diskusjon, vi trenger ikke flere slike.

«Sa oppdretteren» :):):) 

spøk til side, mener budskapet i  mine inlegg er helt i sakens kjerne; Jeg sier gladlaksens inlegg ikke plager meg, og jeg velger hva jeg vil lese. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maritim skrev:

Mener helt klart det er andre som "overvurderer" situasjonen. Om du ikke er interessert så la vær å klikke deg inn. Om du der i mot finner en overskrift fristende så klikk på den... er ikke verre en det...

det er jo det som er problemet; denne spam-flommen som sidene er oversvømmes av bidrar jo til å svekke interessen for saker som faktisk er viktige. Dette burde være enkel psykologi, som jeg har vært inne på tidligere. Hadde jeg personlig vært mer involvert i konflikten mellom o-næringen og naturverninteressene, ville jeg vært ytterst bekymret for at dette kunne skade sakens interesse, selv i et "ekkokammer" som FS, der vi alle stort sett er på samme side i denne konflikten. Og selv om det naturligvis er frivillig å klikke seg inn på linker, å drive på denne måten er rett og slett et misbruk av kommunikasjonsmediet. Ren forurensning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maritim skrev:

Jeg sier gladlaksens inlegg ikke plager meg, og jeg velger hva jeg vil lese. 

 

det er jo helt greit at det ikke plager deg personlig. Det må du gjerne mene. Men hvis du/dere faktisk bryr dere om saken, burde dere bli litt bekymret av at det er flere som gir uttrykk for at dette er plagsomt. Og det er nok LANGT flere enn oss tre som har slengt mest med leppa i denne saken; LTPoppe, Lopez og meg, som synes dette er plagsomt... (?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, piscator skrev:

det er jo helt greit at det ikke plager deg personlig. Det må du gjerne mene. Men hvis du/dere faktisk bryr dere om saken, burde dere bli litt bekymret av at det er flere som gir uttrykk for at dette er plagsomt. Og det er nok LANGT flere enn oss tre som har slengt mest med leppa i denne saken; LTPoppe, Lopez og meg, som synes dette er plagsomt... (?) 

Har det ikke slått deg at det er de få som plages som ytrer det, mens den eventuelt store majoritet som ikke plages heller ikke ser noe grunn til å si noe i sakens anledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Maritim skrev:

Har det ikke slått deg at det er de få som plages som ytrer det, mens den eventuelt store majoritet som ikke plages heller ikke ser noe grunn til å si noe i sakens anledning?

det kan det jo hende du har rett i, men erfaring viser at det bare er noen få som gidder å si fra i slike saker. Det vi ser er nok bare toppen av isfjellet vil jeg tro. Mange sier kanskje ikke i fra selv fordi det er noen andre som allerede har gjort det. Eller de gidder ikke bruke tid på å si fra. Og uansett om det er mange eller få som virkelig plages av dette; hvis man er ekte opptatt av den egentlige saken (altså problemet med o-næringen), da burde man også være bekymret for hvordan måten man formidler sine synspunkter mottas, istedenfor å avfeie problemet, og nærmest stemple oss som sier i fra som "grinebitere".... enhver kritikk bør tas på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at alle har rett til å si fra. Det vi ikke er enige om er hvorvidt dette er et problem eller ei. Jeg synes ikke det, du synes det. Når du forfekter at dette er et problem for villaksen mener jeg du er på jordet. Når jeg mener det er en ressurs mener du jeg er på jordet. Men det avspeiler jo også grunnholdningen som før beskrevet. Er det rart det er krig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maritim skrev:

Er helt enig i at alle har rett til å si fra. Det vi ikke er enige om er hvorvidt dette er et problem eller ei. Jeg synes ikke det, du synes det. Når du forfekter at dette er et problem for villaksen mener jeg du er på jordet. Når jeg mener det er en ressurs mener du jeg er på jordet. Men det avspeiler jo også grunnholdningen som før beskrevet. Er det rart det er krig :)

 

for så vidt enig med det du her skriver, men det er likevel en asymmetri her, som kanskje er litt subtil?Hvis jeg er på jordet, og du har rett, så vil det likevel aldri skade saken å gjøre som jeg mener. Hvis jeg derimot har rett og du feil, så vil det skade saken. Og det ville jo være synd. Det er nettopp på grunn av denne asymmetrien jeg mener at din avfeielse av LTPoppe, Lopez og meg er uheldig. Det lønner seg ALLTID å ta kritikk på alvor, og kanskje imøtekomme den gjennom reelle tiltak, selv om man personlig ikke TROR det er så viktig. Om ikke annet for å være på den sikre siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle står fritt til å ta utgangspunkt i en av artiklene Gladlaksen bringer til torgs og starte dype meningsfylte diskusjoner. Analysere og legge frem argumenter både for og imot. Skjønner ikke problemet. Hvor så opptatt av formen til Gladlaksen? Dere står jo fritt til å gjøre akkurat som dere selv vil!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du får korrigere meg hvis jeg tar feil, Maritim, men det virker som du mener problemet her egentlig dreier seg om villaks / vs. oppdrett? Og i den loopen er oftest alt greit fordi kritikk av oppdrett må til for at villaksen skal overleve. Eller noe i den dur.

Greit nok, men det er fortsatt ikke det det handler om. Poenget lengre opp her er at debatten blir skadelidende også for villaksens sak!

Hva er vitsen med å starte den meningsfylte diskusjonen du åpner for, når alt du får tilbake er nye og endeløse rekker av linker og rørete youtube-klipp? Det er jo det som er grunnlaget (les: problemet) i det vi diskuterer her..........

Om du ikke bekymrer deg så mye for at tre oppdretts-fans (som det ofte kalles hvis man uttaler seg kritisk om i disse debattene, jf. tyningen Lopez har opplevd) er bekymret, hva med denne: det fins knapt et eneste svar på alle linkene Gladlaksen oversvømmer forumet med. Knapt et svar! Og det er ikke fordi alle de ihuga oppdrettsmotstanderne har logget av. Dette kan selvfølgelig avfeies med at den som tier samtykker, men det burde mane til refleksjon når den eneste responsen er kritikk av hvordan Gladlaksen legger frem ting. Ikke innholdet i dem, men hvordan budskapet legges frem. Og mange av kritikerne understreker at de er oppdrettskritiske!

Hvis du ikke gjør deg noen refleksjoner rundt det, synes jeg det er pussig. Med mindre du ikke klarer å se dette mer objektivt enn du skrev om at  "jamen jeg synes ikke det gjør noe.." Men krigen går jo sin gang uansett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At innleggene til Gladlaksen skal være en fare for villaksens velferd er litt som å høre en elgjeger si at ulven gjør han kvier seg for å gå i skogen å plukke bær... Alle veit at den egentlige motstanden ligger i at ulv spiser elg.

kall heller en spade for en spade. Det er helt akseptabelt å være irritert på formen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LTPoppe skrev:

 

Du får korrigere meg hvis jeg tar feil, Maritim, men det virker som du mener problemet her egentlig dreier seg om villaks / vs. oppdrett? Og i den loopen er oftest alt greit fordi kritikk av oppdrett må til for at villaksen skal overleve. Eller noe i den dur.

Greit nok, men det er fortsatt ikke det det handler om. Poenget lengre opp her er at debatten blir skadelidende også for villaksens sak!

Hva er vitsen med å starte den meningsfylte diskusjonen du åpner for, når alt du får tilbake er nye og endeløse rekker av linker og rørete youtube-klipp? Det er jo det som er grunnlaget (les: problemet) i det vi diskuterer her..........

Om du ikke bekymrer deg så mye for at tre oppdretts-fans (som det ofte kalles hvis man uttaler seg kritisk om i disse debattene, jf. tyningen Lopez har opplevd) er bekymret, hva med denne: det fins knapt et eneste svar på alle linkene Gladlaksen oversvømmer forumet med. Knapt et svar! Og det er ikke fordi alle de ihuga oppdrettsmotstanderne har logget av. Dette kan selvfølgelig avfeies med at den som tier samtykker, men det burde mane til refleksjon når den eneste responsen er kritikk av hvordan Gladlaksen legger frem ting. Ikke innholdet i dem, men hvordan budskapet legges frem. Og mange av kritikerne understreker at de er oppdrettskritiske!

Hvis du ikke gjør deg noen refleksjoner rundt det, synes jeg det er pussig. Med mindre du ikke klarer å se dette mer objektivt enn du skrev om at  "jamen jeg synes ikke det gjør noe.." Men krigen går jo sin gang uansett!

 

Jeg korrigerer; du tar feil, jeg mener ikke denne diskusjonen handler om for eller imot O-laks.

er bare å lese innleggene mine en gang til så ser du sikkert det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tenkt å bry meg men vil gi min mening.

Tråder med kun linker og ikke innhold der alle svar blir møtt med flere linker dreper all form for diskusjon. Særlig i de tilfellene der de nye linkene ikke har noe med foregående linker å gjøre og heller ikke blir presentert sammen med noe innhold.

Dette er en formidlingsform man vanligvis møter når man innleder diskusjon med konspirasjonsteoretikere og andre som ikke er helt gode. Det er ikke en normal måte å diskutere viktige saker.

Diskusjon om villaksens fremtid bør føres på en mer fornuftig måte. Laksenæringen har proffesjonelle lobbyister og folk som tråler avisdiskusjoner og fora for å argumenter for saken sin. Da burde fiskersiden som har stor fagkunnskap kunne varte opp med noe mer en dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan i alle fall fastslå at innleggene til Glalaksen er en resurs!

En del av brukerne her på forumet husker muligens borti aksjonen mot ytterligere oppdrettsaktivitet i Skjerstadfjorden som pågikk for et par års tid siden.

Glalaksens innlegg og linker var da til stor hjelp når vi samlet informasjon og dokumentasjon som ble brukt i vår argumentasjon mot utvidet oppdrettsaktivitet i Skjerstadfjorden, til alt overmål ble vi motstandere faktisk hørt og planene om mer oppdrett ble inntil videre stoppet.

Det er heller ikke sånn at alle postene og linker Glalaksen har publisert utelukkende er negativitet rettet mot oppdrettsindustrien.

Jeg mener, det er det vel verdt om man så bare berger en lokalitet eller bestand av laks eller sjøørret, så bare peis på videre Glalaksen  :thumbsup:

For øvrig kan jeg ikke se at Glalaksen har gjort noe annet enn å følge forumets retningslinjer, denne delen av forumet er vel muligens ikke ment å være til diskusjon, kanskje mer til informasjon?

bilde.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, maskinisten skrev:

Vi kan i alle fall fastslå at innleggene til Glalaksen er en resurs!

En del av brukerne her på forumet husker muligens borti aksjonen mot ytterligere oppdrettsaktivitet i Skjerstadfjorden som pågikk for et par års tid siden.

Glalaksens innlegg og linker var da til stor hjelp når vi samlet informasjon og dokumentasjon som ble brukt i vår argumentasjon mot utvidet oppdrettsaktivitet i Skjerstadfjorden, til alt overmål ble vi motstandere faktisk hørt og planene om mer oppdrett ble inntil videre stoppet.

Det er heller ikke sånn at alle postene og linker Glalaksen har publisert utelukkende er negativitet rettet mot oppdrettsindustrien.

Jeg mener, det er det vel verdt om man så bare berger en lokalitet eller bestand av laks eller sjøørret, så bare peis på videre Glalaksen  :thumbsup:

For øvrig kan jeg ikke se at Glalaksen har gjort noe annet enn å følge forumets retningslinjer, denne delen av forumet er vel muligens ikke ment å være til diskusjon, kanskje mer til informasjon?

hvorvidt Glalaksen er en ressurs her på siden er det åpenbart delte meninger om. At noen kan ha nytte av disse linkene ser jeg ikke bort fra, men å skaffe den informasjonen Glalaksen bringer til torgs her; altså UKRITISK linke til adresser på nettet som omhandler saker på o-næringen er vel noe de fleste kan klare ganske raskt?

Og problemet i denne saken handler ikke om Glalaksens eventuelle ensidighet. Dette er klassisk"cherry-picking",  men akkurat det er uproblematisk i denne sammenhengen. 

hvorvidt han bør fortsette med dette kan derimot diskuteres. Er det slik at all PR er god PR? eller at målet helliger middelet? 

naturligvis har ikke Glalaksen gjort noe som er direkte ulovlig; det er åpenbart innenfor forumets retningslinjer. Men om det han driver med er særlig klokt kan altså diskuteres. En RETT til å gjøre noe, betyr ikke det samme som en PLIKT til å gjøre det, og uansett bør vi alle bli mer kritiske til hvordan vi forvalter de rettigheter vi har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, piscator skrev:

 Er det slik at all PR er god PR? eller at målet helliger middelet? 

naturligvis har ikke Glalaksen gjort noe som er direkte ulovlig; det er åpenbart innenfor forumets retningslinjer. Men om det han driver med er særlig klokt kan altså diskuteres. En RETT til å gjøre noe, betyr ikke det samme som en PLIKT til å gjøre det, og uansett bør vi alle bli mer kritiske til hvordan vi forvalter de rettigheter vi har....

Det er for sent å snyte seg når nesen er borte, vi bør alle bli mer kritisk til hvordan vårt folks rettigheter blir forvaltet, og jeg anser det tvert imot som vår fordømte plikt å gjøre det vi kan for å bevare natur og mangfold til våre etterkommere. 

Oppdrettsindustrien rår over tidsskrifter og fora som daglig spyr ut løgnaktig propaganda om hvor bra tingenes tilstand er.

Jeg tror ikke det fremmer saken å legge bånd på de få som står frem og deler informasjon på et lite forum om en sak som før eller siden vil berøre oss alle sammen.

Hvorfor mener du/dere at det å dele informasjon er uklokt? 

Skal vi i stillhet bare la oppdrettsindustrien ture frem uten noen form for kritikk?

Hvem og hvordan mener du i så tilfelle tar skade av noen linker på et forum?

Noen etterlyser diskusjon, det er vel og bra og ingen står vel i veien for det? Men på et forum for sportsfiske blir det ofte til at man preker til koret, de aller fleste er vel grunnleggende enige her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, maskinisten skrev:

Det er for sent å snyte seg når nesen er borte, vi bør alle bli mer kritisk til hvordan vårt folks rettigheter blir forvaltet, og jeg anser det tvert imot som vår fordømte plikt å gjøre det vi kan for å bevare natur og mangfold til våre etterkommere. 

Oppdrettsindustrien rår over tidsskrifter og fora som daglig spyr ut løgnaktig propaganda om hvor bra tingenes tilstand er.

Jeg tror ikke det fremmer saken å legge bånd på de få som står frem og deler informasjon på et lite forum om en sak som før eller siden vil berøre oss alle sammen.

Hvorfor mener du/dere at det å dele informasjon er uklokt? 

Skal vi i stillhet bare la oppdrettsindustrien ture frem uten noen form for kritikk?

Hvem og hvordan mener du i så tilfelle tar skade av noen linker på et forum?

Noen etterlyser diskusjon, det er vel og bra og ingen står vel i veien for det? Men på et forum for sportsfiske blir det ofte til at man preker til koret, de aller fleste er vel grunnleggende enige her?

Tenk på hva man kunne ha oppnådd om man hadde  brukt like mye energi på å forby - begrense bruk av faststående redskap , her av garn , for fritidsfiskere. Tenk på hvor mange flere SØ du hadde greid å fange i dine tokter, der SØ er angrepet fra alle kanter , og i dine trakter ... 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Martin Lopez skrev:

Tenk hva man kunne ha oppnådd om man hadde  brukt like mye energi på å forby - begrense bruk av faststående redskap , her av garn , for fritidsfiskere. Tenk på hvor mange flere SØ du hadde greid å fange i dine tokter... 

Ja, det er flere enn en vei til Rom, og det satses heldigvis mer og mer på kontroll og oppsyn av ulovlige garn.

Enkelte steder i landet kunne det helt sikkert også ha vært mer begrensninger for garnfiske, jeg har ikke tilgang på noen tall som sier noe om hvor mye hobbyfiskere tar med garn, jeg mener uansett at når det blir snakk om å begrense hobbyfisket, da er det allerede gått for langt, da kan man heller ikke forsvare en videre fangst fra yrkesflåten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, maskinisten skrev:

Det er for sent å snyte seg når nesen er borte, vi bør alle bli mer kritisk til hvordan vårt folks rettigheter blir forvaltet, og jeg anser det tvert imot som vår fordømte plikt å gjøre det vi kan for å bevare natur og mangfold til våre etterkommere. 

Oppdrettsindustrien rår over tidsskrifter og fora som daglig spyr ut løgnaktig propaganda om hvor bra tingenes tilstand er.

Jeg tror ikke det fremmer saken å legge bånd på de få som står frem og deler informasjon på et lite forum om en sak som før eller siden vil berøre oss alle sammen.

Hvorfor mener du/dere at det å dele informasjon er uklokt? 

Skal vi i stillhet bare la oppdrettsindustrien ture frem uten noen form for kritikk?

Hvem og hvordan mener du i så tilfelle tar skade av noen linker på et forum?

Noen etterlyser diskusjon, det er vel og bra og ingen står vel i veien for det? Men på et forum for sportsfiske blir det ofte til at man preker til koret, de aller fleste er vel grunnleggende enige her?

ja, det er viktig å imøtegå O-industrien og deres skjønnmaling av situasjonen, og manglende vilje til å ta tak i problemene. Men det er ikke likegyldig hvordan man møter disse problemene. Det er viktig å opptre taktisk klokt, og helst samlet. Det er bare på den måten man kan oppnå en kraftig stemme som har mulighet til å nå frem overfor politiske myndigheter. Å drive sololøp kan virke mot sin hensikt. 

Blant annet derfor er Glalaksens strategi helt forfeilet. Det glalaksen driver med er ikke å dele informasjon, der er spamming, og bidrar til å undergrave troverdigheten til de som er kritiske til o-næringen. Svært uheldig. De som kommer utenfra må jo bare lure på hva dette er for slags kommunikasjonsform, og om dette er representativt for motstandere av o-industrien....

og ja, et forum som FS er et ekkokammer der de fleste er enige. Desto mer meningsløst blir det å spamme ned siden. De fleste av oss som er interessert i saken har jo lest dette lenge før Glalaksen sender ut sine spams. Alternativt, hvis man regelmessig søker på Google eller andre motorer, vil man raskt få opp nye saker om temaet. I beste fall er det han driver med helt unødvendig, hvis det er kampen mot o-næringen som er poenget. 

Og selv om vi stort sett er enige om saken her; hvis vi har en konstruktiv diskusjon her, istedenfor å oversvømmes av meningsløse lenker uten ytterligere drøfting, da kan det jo hende vi kan lære noe av hverandre, selv om vi er aldri så enige i utgangspunktet. En lenke uten kommentar har jo ingen verdi....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, piscator skrev:

ja, det er viktig å imøtegå O-industrien og deres skjønnmaling av situasjonen, og manglende vilje til å ta tak i problemene. Men det er ikke likegyldig hvordan man møter disse problemene. Det er viktig å opptre taktisk klokt, og helst samlet. Det er bare på den måten man kan oppnå en kraftig stemme som har mulighet til å nå frem overfor politiske myndigheter. Å drive sololøp kan virke mot sin hensikt. 

Blant annet derfor er Glalaksens strategi helt forfeilet. Det glalaksen driver med er ikke å dele informasjon, der er spamming, og bidrar til å undergrave troverdigheten til de som er kritiske til o-næringen. Svært uheldig. De som kommer utenfra må jo bare lure på hva dette er for slags kommunikasjonsform, og om dette er representativt for motstandere av o-industrien....

og ja, et forum som FS er et ekkokammer der de fleste er enige. Desto mer meningsløst blir det å spamme ned siden. De fleste av oss som er interessert i saken har jo lest dette lenge før Glalaksen sender ut sine spams. Alternativt, hvis man regelmessig søker på Google eller andre motorer, vil man raskt få opp nye saker om temaet. I beste fall er det han driver med helt unødvendig, hvis det er kampen mot o-næringen som er poenget. 

Og selv om vi stort sett er enige om saken her; hvis vi har en konstruktiv diskusjon her, istedenfor å oversvømmes av meningsløse lenker uten ytterligere drøfting, da kan det jo hende vi kan lære noe av hverandre, selv om vi er aldri så enige i utgangspunktet. En lenke uten kommentar har jo ingen verdi....

 

 

Jeg og mange andre synes derimot det er helt greit å samle all dritten i en kumme.

Mitt poeng er at hvis posting av linker bidrar til at noen leser uten at det nødvendigvis diskuteres her på forumet, så bidrar det muligens til at det fører til diskusjoner og opplysning andre steder og da ikke nødvendigvis på nett.

Så la oss bare være enige om å være uenig, det er vel så vidt meg bekjent ikke Glalaksen i egen person som er forfatter av alle artiklene det linkes til, så hvordan det skulle bidra til å undergrave troverdigheten til kritikere av oppdrettsnæringen er for meg en gåte, dette er kritikk fra mange hold samlet på et sted.

Jeg for min del leser ofte artiklene det linkes til, ingenting overrasker meg i noen særlig grad lengre, heller ikke fremgangsmåtene til Frode Reppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, angående trådens innhold, Dagbladets nettsider  (skal avstå fra å linke! ;) ) melder nå at Fiskeriminister Per Sandberg har innrømmet at hans private epost-konto kan ha havnet hos lobbyister, og at han som en konsekvens av dette skal settes under lupen av Stortingets kontroll og konstitusjonskomite. For å diskutere sakens innhold; dette er jo ikke greit i det hele tatt, for å si det mildt. Kan Sandberg overleve dette som Fiskeriminister?

 

EDIT: endret noen skrivefeil

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er redaksjonelt stoff gladlaksen linker til ser jeg ikke noen problemer med hans aktivitet her på forumet. Jeg har selv ikke mulighet til å følge med på alt av det som skrives i landets redaksjoner. Ikke alt som det linkes til av artikler holder like høyt nivå. Det skal jeg være enig i, men det plager meg ikke i særlig stor grad. Hvis man plages av Glalaksen sine poster er det ikke mer enkelt å bare ignorere ham. Istedenfor for å hisse seg opp. Som moren min sa da jeg var liten. Hvis de andre terger deg, så bare overse dem. Skal dog innrømme at det var mye lettere sagt enn gjort

Endret av Afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, piscator skrev:

btw, angående trådens innhold, Dagbladets nettsider  (skal avstå fra å linke! ;) ) melder nå at Fiskeriminister Per Sandberg har innrømmet at hans private epost-konto kan ha havnet hos lobbyister, og at han som en konsekvens av dette skal settes under lupen av Stortingets kontroll og konstitusjonskomite. For å diskutere sakens innhold; dette er jo ikke greit i det hele tatt, for å si det mildt. Kan Sandberg overleve dette som Fiskeriminister?

Beklager litt sent svar, det hadde vært mye raskere og enklere om du hadde lagt ved en link.. ;) 

Det er i hvert fall grov uaktsomhet, jeg tror det blir svært vanskelig for Sandberg å gjenopprette troverdigheten, jeg blir ganske overrasket om han overlever som fiskeriminister hvis det viser seg at han med overlegg har delt ut e-posten.

Men med tanke på hvem som påstår det, så er det jo ikke helt enkelt å vite hva man skal tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.