Gå til innhold
Fiskersiden

Antares BX Braid Boat 50-80 lbs. Hvordan fiske?


GullKroken
 Share

Recommended Posts

Har overtatt denne stangen med en Talica 25 snelle av en venn. Men pga. lengden og den myke tuppen stusser jeg litt over hvilken måte jeg kan fiske denne stangen best. Vet at 50-80 lbs er litt overkill i våre farvann, men det er det jeg har tilgjengelig. Skal fiske på de fleste dyp etter torsk, sei eller om jeg er så heldig, kveite. Men hvilke fangstredskap passer stangen? Har hørt jigg på 300 gram, agn i form av makrell, eller pilk på opp til 400 gram lar seg gjøre. Og som et tilleggspørsmål; tar torsken agn, eller er det pilk og jigg som gjelder?
:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kvalitets stang og snelle. Bør kunne gi deg fine opplevelser selv om kombinasjonen din er i kraftigste laget.

Du kan bruke den til fiske fra båt med jig, pilk eller agnrig.

 

Torsken tar alt, så da hadde jeg brukt pilk med opphenger med rød gummimark .

 Hvis du skal ha stor fisk, særlig sør i landet er vel ofte agnrigger det vanligste. Kommer an på hvor du befinner deg og hva du fisker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pilk skrev:

Det er jo kvalitets stang og snelle. Bør kunne gi deg fine opplevelser selv om kombinasjonen din er i kraftigste laget.

Du kan bruke den til fiske fra båt med jig, pilk eller agnrig.

 

Torsken tar alt, så da hadde jeg brukt pilk med opphenger med rød gummimark .

 Hvis du skal ha stor fisk, særlig sør i landet er vel ofte agnrigger det vanligste. Kommer an på hvor du befinner deg og hva du fisker etter.

Bor i Ålesund, så usikker hvorvidt torskens atferd ligner den på sørlandet, men kunne tenkt meg en skikkelig agnrig.

 

56 minutter siden, Rage skrev:

Meite på dypet :)

Har du et forslag til et godt oppsett for agn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rage skrev:

Det lettereste er å lage et to kroks paternoster, hvor du har et søkke i bunn. Hiv på litt selvlysende slange og et par kroker som du agner med makrell, sei, sild eller reke og driftfisker eller ankrer opp. :)

Du har ikke tilfeldigvis et bilde? Har også vært innom å sette på foreksempel glidebom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hej!

Har selv denne stang i 30 Lb. Bruger den mest til at fiske mettefiske etter kveite og lange, da, da netop spidsen er så flexibel, kan du mærke alle nap bedre. Til kveite synes Antitwist fra Savege Gear fungerer godt, når man driftfisker.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2017 at 18.50, BangDK skrev:

Hej!

Har selv denne stang i 30 Lb. Bruger den mest til at fiske mettefiske etter kveite og lange, da, da netop spidsen er så flexibel, kan du mærke alle nap bedre. Til kveite synes Antitwist fra Savege Gear fungerer godt, når man driftfisker.

Skitt fiske!

Hei. Når har jeg fått testet stangen, og må si jeg liker den veldig godt. Selv om det er den tyngre utgaven er den myk nok til å kjenne selv små napp. Har hovedsakelig brukt dobbelkrok paternoster agnet med makrell, utenfor Ålesund. Dratt opp et par langer på 3 kg og en Lysing på 6 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.