Brunders

Nye holker til gammel stang

Recommended Posts

Jeg har en gammel Tjøstheim haspelstang som fortsatt er den beste jeg har til lett ørretfiske i elv.

Dessverre er holkene så slitt, at jeg alt for ofte kaster ut stangtuppen sammen med sluken. Jeg har forsøkt forskjellige metoder for å få holkene til å feste bedre, men enten så får jeg dem ikke i hverandre, eller så fester det likevel ikke.

Jeg trenger nye holker, men ingen steder på nettsidene til butikker og andre er det slike å finne. Jeg ser her at det er folk som både reparerer gamle "godstenger", og også bygger nye. Finnes det holker å få fatt i? (mine gamle har 8mm utvendig diameter, begge.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 16.7.2017 at 10.37, Brunders skrev:

Jeg har en gammel Tjøstheim haspelstang som fortsatt er den beste jeg har til lett ørretfiske i elv.

Dessverre er holkene så slitt, at jeg alt for ofte kaster ut stangtuppen sammen med sluken. Jeg har forsøkt forskjellige metoder for å få holkene til å feste bedre, men enten så får jeg dem ikke i hverandre, eller så fester det likevel ikke.

Jeg trenger nye holker, men ingen steder på nettsidene til butikker og andre er det slike å finne. Jeg ser her at det er folk som både reparerer gamle "godstenger", og også bygger nye. Finnes det holker å få fatt i? (mine gamle har 8mm utvendig diameter, begge.)

Her finner du holker som burde passe. Men, du trenger innvendig diameter på holkene eller utvendig diameter på stanga under holkene. I tillegg trenger du tråd til å surre fast holkene og epoxy til tråden.

[ Du må være Logget på eller registrert bruker for å se lenken ]

I verste fall kan du jo lime sammen i holkene.

Endret av nordmøring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå