Gå til innhold
Fiskersiden

Nye holker til gammel stang


Brunders
 Share

Recommended Posts

Jeg har en gammel Tjøstheim haspelstang som fortsatt er den beste jeg har til lett ørretfiske i elv.

Dessverre er holkene så slitt, at jeg alt for ofte kaster ut stangtuppen sammen med sluken. Jeg har forsøkt forskjellige metoder for å få holkene til å feste bedre, men enten så får jeg dem ikke i hverandre, eller så fester det likevel ikke.

Jeg trenger nye holker, men ingen steder på nettsidene til butikker og andre er det slike å finne. Jeg ser her at det er folk som både reparerer gamle "godstenger", og også bygger nye. Finnes det holker å få fatt i? (mine gamle har 8mm utvendig diameter, begge.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Den 16.7.2017 at 10.37, Brunders skrev:

Jeg har en gammel Tjøstheim haspelstang som fortsatt er den beste jeg har til lett ørretfiske i elv.

Dessverre er holkene så slitt, at jeg alt for ofte kaster ut stangtuppen sammen med sluken. Jeg har forsøkt forskjellige metoder for å få holkene til å feste bedre, men enten så får jeg dem ikke i hverandre, eller så fester det likevel ikke.

Jeg trenger nye holker, men ingen steder på nettsidene til butikker og andre er det slike å finne. Jeg ser her at det er folk som både reparerer gamle "godstenger", og også bygger nye. Finnes det holker å få fatt i? (mine gamle har 8mm utvendig diameter, begge.)

 

Her finner du holker som burde passe. Men, du trenger innvendig diameter på holkene eller utvendig diameter på stanga under holkene. I tillegg trenger du tråd til å surre fast holkene og epoxy til tråden.

https://reelseats.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=33_48_115&products_id=220&zenid=38e17b09dd9d899f1c6ca010be5380fa

I verste fall kan du jo lime sammen i holkene.

 

Endret av nordmøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.