Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Folldal


hårrånj
 Share

Recommended Posts

Jeg kjenner elvestrøkene, og skal jeg gi deg et krontips nå ville jeg prøvd etter atna-elva. kjør sørover i krysset i sentrum mot ringebu. Så en i elva der i går som garantert var 3+ kose seg med fluer, var helt svart av mygg. Men den ville ikke snappe imitasjonen min. Fikk en pen en på 900g på samme tur. Kjempemange fine  kulper mellom strømbu og sandom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like nedenfor Grimsbu camping (mot Alvdal) møtes folla og grimsa, så like ved krysningen der og oppover Grimsa er veldig å anbefale. Folla har svært mange fine steder oppover og en lang dedikert fluesone i tillegg. Får ,mange gode tips på campingen eller sporten hvor du kjøper fiskekort også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for tips!

 

2 timer siden, GriseFlax skrev:

Jeg kjenner elvestrøkene, og skal jeg gi deg et krontips nå ville jeg prøvd etter atna-elva. kjør sørover i krysset i sentrum mot ringebu. Så en i elva der i går som garantert var 3+ kose seg med fluer, var helt svart av mygg. Men den ville ikke snappe imitasjonen min. Fikk en pen en på 900g på samme tur. Kjempemange fine  kulper mellom strømbu og sandom.

Så det er myggimitasjoner det går i  der nå? Sett noen andre klekkinger, døgnfluer eller vårfluer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.7.2017 at 18.19, hårrånj skrev:

Mange takk for tips!

 

Så det er myggimitasjoner det går i  der nå? Sett noen andre klekkinger, døgnfluer eller vårfluer?

Ja jeg så mange døgnfluer i dag, med det væromslaget som har vært nå er forholdene helt optimale. Bare å ha seg ut å fiske! Fikk 5 ikveld på mellom 500 og 700 gram på myggimitasjoner. Mista en stor en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, GriseFlax skrev:

Ja jeg så mange døgnfluer i dag, med det væromslaget som har vært nå er forholdene helt optimale. Bare å ha seg ut å fiske! Fikk 5 ikveld på mellom 500 og 700 gram på myggimitasjoner. Mista en stor en

Var der i dag, mellom ca kl 2 og 18, men så ingen aktivitet. Noe mygg på overflata, men så ingen vak. Når på dagen har du pleid å være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, hårrånj skrev:

Var der i dag, mellom ca kl 2 og 18, men så ingen aktivitet. Noe mygg på overflata, men så ingen vak. Når på dagen har du pleid å være der?

Da må du lete bedre, mange plasser med kulper der jeg nevnte det er full fart, og masse fin ørret. Du er nok så nærme du kan komme,  for det er ikke så langt mellom godplassene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.7.2017 at 16.12, GriseFlax skrev:

Da må du lete bedre, mange plasser med kulper der jeg nevnte det er full fart, og masse fin ørret. Du er nok så nærme du kan komme,  for det er ikke så langt mellom godplassene...

Ja, må nok tilbake dit ved en senere anledning!

 

Lå noen dager ved Grimsa, fikk en harr på kiloen. Mista også en harr som var større...Men fant egentlig bare en skikkelig godplass der jeg lå, tror kanskje det er flere godplassen lenger ned mot der Folla og Grimsa møtes. Noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hårrånj skrev:

Ja, må nok tilbake dit ved en senere anledning!

 

Lå noen dager ved Grimsa, fikk en harr på kiloen. Mista også en harr som var større...Men fant egentlig bare en skikkelig godplass der jeg lå, tror kanskje det er flere godplassen lenger ned mot der Folla og Grimsa møtes. Noen som har erfaringer her?

Der har jeg fått mange store harr og ørret opp igjennom årene. Er en skikkelig godplass ca 2 km oppafor elvekrysset med et stort berg som er lett å kjenne igjen. Fra der og hele veien nedover til krysset likeså er det flere gode kulper, men er ikke bare å gå å håve dem inn der heller. Forhold og timing må klaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.