hårrånj

Fiske i Folldal

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med fluefiske i Folldalen? Området rundt Tynset og Alvdal kan også være av interesse, kommer kjørende fra Trondheim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke fisket mye med flue i Folldalen, men det er en del potensielt interessante områder. Mange fine strekninger i Folla; både oppe ved Dalholen, men også i området rundt Grimsbu. Grimsa har også en del fine strekninger. Også muligheter i Einunndalen.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner elvestrøkene, og skal jeg gi deg et krontips nå ville jeg prøvd etter atna-elva. kjør sørover i krysset i sentrum mot ringebu. Så en i elva der i går som garantert var 3+ kose seg med fluer, var helt svart av mygg. Men den ville ikke snappe imitasjonen min. Fikk en pen en på 900g på samme tur. Kjempemange fine  kulper mellom strømbu og sandom.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like nedenfor Grimsbu camping (mot Alvdal) møtes folla og grimsa, så like ved krysningen der og oppover Grimsa er veldig å anbefale. Folla har svært mange fine steder oppover og en lang dedikert fluesone i tillegg. Får ,mange gode tips på campingen eller sporten hvor du kjøper fiskekort også :-)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk for tips!

2 timer siden, GriseFlax skrev:

Jeg kjenner elvestrøkene, og skal jeg gi deg et krontips nå ville jeg prøvd etter atna-elva. kjør sørover i krysset i sentrum mot ringebu. Så en i elva der i går som garantert var 3+ kose seg med fluer, var helt svart av mygg. Men den ville ikke snappe imitasjonen min. Fikk en pen en på 900g på samme tur. Kjempemange fine  kulper mellom strømbu og sandom.

Så det er myggimitasjoner det går i  der nå? Sett noen andre klekkinger, døgnfluer eller vårfluer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 18.7.2017 at 18.19, hårrånj skrev:

Mange takk for tips!

Så det er myggimitasjoner det går i  der nå? Sett noen andre klekkinger, døgnfluer eller vårfluer?

Ja jeg så mange døgnfluer i dag, med det væromslaget som har vært nå er forholdene helt optimale. Bare å ha seg ut å fiske! Fikk 5 ikveld på mellom 500 og 700 gram på myggimitasjoner. Mista en stor en

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, GriseFlax skrev:

Ja jeg så mange døgnfluer i dag, med det væromslaget som har vært nå er forholdene helt optimale. Bare å ha seg ut å fiske! Fikk 5 ikveld på mellom 500 og 700 gram på myggimitasjoner. Mista en stor en

Var der i dag, mellom ca kl 2 og 18, men så ingen aktivitet. Noe mygg på overflata, men så ingen vak. Når på dagen har du pleid å være der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, hårrånj skrev:

Var der i dag, mellom ca kl 2 og 18, men så ingen aktivitet. Noe mygg på overflata, men så ingen vak. Når på dagen har du pleid å være der?

Da må du lete bedre, mange plasser med kulper der jeg nevnte det er full fart, og masse fin ørret. Du er nok så nærme du kan komme,  for det er ikke så langt mellom godplassene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 21.7.2017 at 16.12, GriseFlax skrev:

Da må du lete bedre, mange plasser med kulper der jeg nevnte det er full fart, og masse fin ørret. Du er nok så nærme du kan komme,  for det er ikke så langt mellom godplassene...

Ja, må nok tilbake dit ved en senere anledning!

Lå noen dager ved Grimsa, fikk en harr på kiloen. Mista også en harr som var større...Men fant egentlig bare en skikkelig godplass der jeg lå, tror kanskje det er flere godplassen lenger ned mot der Folla og Grimsa møtes. Noen som har erfaringer her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, hårrånj skrev:

Ja, må nok tilbake dit ved en senere anledning!

Lå noen dager ved Grimsa, fikk en harr på kiloen. Mista også en harr som var større...Men fant egentlig bare en skikkelig godplass der jeg lå, tror kanskje det er flere godplassen lenger ned mot der Folla og Grimsa møtes. Noen som har erfaringer her?

Der har jeg fått mange store harr og ørret opp igjennom årene. Er en skikkelig godplass ca 2 km oppafor elvekrysset med et stort berg som er lett å kjenne igjen. Fra der og hele veien nedover til krysset likeså er det flere gode kulper, men er ikke bare å gå å håve dem inn der heller. Forhold og timing må klaffe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå