Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som har fisket i Lyseren eller Mjær i det siste ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Lurer da på om det er noen som har fisket i noen av disse 2 vannene i det siste ? (status)

Jeg har ikke ferie i år så da blir det dårlig med lange turer. Selv bor jeg i Oslo da er det greit med korte turer :D planen er å prøve seg på stor Abboren. Gang på gang leser jeg om stor Abbor som er tatt i Lyseren. Men har også pratet med noen som bor i Enebakk som mener det ikke er så bra der lenger. Derfor er det gøy å høre hva folket på FS har å si. 

Har flere dagsturer i Gjersjøen i sommer. Noe som har vert både krevende og gøy. Noen dager = 0 mens andre dager er det helt kanon. Var en kg+ Abbor som fulgte jiggen min helt inn til land i forrige uke. Men synd å si så beit den ikke på. Gjersjøen huser mye Gjedde tror jeg hvert fall det vi får mest av. Selv om jeg også synes det er pen størrelse på Abboren der. Men ikke alltid like lett å treffe på dem. Shad jigg i sort/hvit er det vi får mest på.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rage skrev:

Gjersøen er ekstremt vanskelig, uansett om du fisker fra land, båt eller på isen.

Lyseren og Mjær blir mest brukt på isen forøvrig - selvom noen fisker fra båt på Lyseren om sommeren. Er noen snodige regler for motorbruk der.

Hørt deg nevne vanskelige fiskeforhold i Gjersjøen før. Hva er det med GJ som du synes er så tungt ? Selv synes jeg fisken biter bedre der enn mange andre steder. Ikke noe og hoppe i taket over men helt ok :P 

Vet du om det er noen gode spots fra land ved Lyseren/Mjær ? Kjipt om det er langgrunt overalt. Har x turer Langen i vinter som jeg er fornøyd med. Største Abboren som beit på var 800g men flere over 500. Gleder meg til vinteren allerede kjenner jeg  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den 19.7.2017 at 18.18, Bonavar skrev:

Hørt deg nevne vanskelige fiskeforhold i Gjersjøen før. Hva er det med GJ som du synes er så tungt ? Selv synes jeg fisken biter bedre der enn mange andre steder. Ikke noe og hoppe i taket over men helt ok :P 

Vet du om det er noen gode spots fra land ved Lyseren/Mjær ? Kjipt om det er langgrunt overalt. Har x turer Langen i vinter som jeg er fornøyd med. Største Abboren som beit på var 800g men flere over 500. Gleder meg til vinteren allerede kjenner jeg  :D

Er vel snakk om de store eksemplarene. Fisk får man alltids hvis man prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.