Gå til innhold
Fiskersiden

69 kr for en boks med mark.


Bonavar
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, Bonavar skrev:

Ja dem gjør jo det på sommeren så hvorfor ikke. Men sikkert ikke så mange som selger mark på vinterstider ? Kanskje på bestilling,,... 

Jeg slengte bare mark i en isoporkasse med jord som var dekket med gress å satte den i kjelleren. Hadde mark til langt ut på nyåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Mark lever av planter som råtner, så mel kan nok fungere. Ellers er skrell av grønnsaker og frukt bra. Siden du bor i oslo så kan vel nattlige turer i parkene etter duggmark  gi resultater. Det er også mye mark i jorda der det vokser gråor.

Takk takk :D

Jeg er våken å skal nå til Gjersjøen å prøve meg. Planen er å fiske noen Mort for så og agne etter Abbor eller Gjedde. Håper jeg klarer å få noe på kroken i dag. Om det er helt dødt beveger vi oss kanskje til Årungen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Bonavar skrev:

Er det noen av dere som har prøvd mark på isen ?

 

Har fått røye på mark, isfiske i Østmarka/Oslo. Noen XXL-butikker har mark om vinteren også, det kommer vel an på etterspørselen.

PS: Jeg tror på Villmarksliv da det ble hevdet at kjøpmarken er bedre til fiske enn gravmark.

 

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villmarksbutikken selger vel mark hele året om jeg ikke husker feil. Mark fungerer fint til isfiske også. Jeg handler mark og maggot på XXL fordi det er det som er nærmest der jeg bor til 35kr boksen. Bare sjekk at de lever først De selger også mark i størrelse Large, som jeg synes er finfint. Mini-døggers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mark fungerer året rundt. Vanskelig å grave mark vinterstid ( ;) ), men kjøpemarken ser uansett ut til å være mer seiglivet enn den man graver, av en eller annen grunn. Mye av kjøpemarken er jo kompostmark, og den er generelt seiglivet. Doggmark er jo svært ømfindtlig, og vanskelig å holde i live over lengre perioder. Man må altid sjekke at maken er i bra kvalitet. Og hva som er dyrt er jo opp til øynene som ser. Har vel inntrykk at ingenting er billig i dagens samfunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Når jeg en sjelden gang bruker mark, ender det som regel med at jeg bruker 8-10 stk på hele turen (dagstur)... og resten blir stående til de dør. Så jeg graver heller sjøl...69 kr er rådyrt syns jeg. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.