Gå til innhold
Fiskersiden

Vann i nærheten av Bø, Telemark


Bad2
 Share

Recommended Posts

Hei igjen alle.

Har planer om å ta med meg mine to barneskolegutter til Sommarland til uka, men det ser ut som det blir drittvær noen dager. Har dere tips til noen ørretvann i nærheten der, og hvor det er mulig å kjøpe kort? Det trenger ikke være all verdens størrelse på fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bad2 skrev:

Hei igjen alle.

Har planer om å ta med meg mine to barneskolegutter til Sommarland til uka, men det ser ut som det blir drittvær noen dager. Har dere tips til noen ørretvann i nærheten der, og hvor det er mulig å kjøpe kort? Det trenger ikke være all verdens størrelse på fisken.

Bøelva er jo også en mulighet. Mye ørret og artig å fiske i. Billig kort og gratis for unga. Men du som voksen må ha løst fisketrygd siden det er en og annen laks der. Har du ikke det blir det litt dyrt småørret fiske. Du kan jo vurdere bøelva ovenfor lakseførende del men der er ikke jeg kjent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Gabrielsen. Hyggelig å lese fra deg igjen! Takk for svar og god lenke. Vi er ikke noen fluefiskere noen av oss, men hva tror du om 10 gr. søkke og mark? Eller er elva stille nok for dupp? (Forøvrig: Svein Gabrielsen: Nytt medlem? Du var jo en av de mest informative kara da jeg "slapp" for et par år siden? Trenger ikke kommentere dette da :-) )

 

 

Endret av Bad2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkke + mark fungerer veldig bra og 10 gram vil passe mange steder. Andre plasser kan det å bare sette på noen splitthagl være nok. Lurt å ha med noen tunge også så du kan fiske i dype strømfylte kulper/områder også  (der står jo gjerne de største ) . Men fint med spinner og små sluker også. Som du så i lenken er det fint å ta utg.pkt ved brua du kjører over når du skal til sommerland. Både oppover og nedover. Jeg likte meg best oppover men mange fine plasser nedover etter å ha fulgt elva en 10 minutters tid. Kan ikke huske at det var noen fine teltplasser så velger du bøelva kan det være en ide å bo på camping. Vi liker oss godt på Beverøya. Var der senest for 2 uker siden 

Ang "ny bruker " så er det bare at jeg glemte passordet og den eposten passordet var knyttet til var ikke aktiv lenger. Etter flere forespørsler til fiskersiden uten at de klarte å løse problemet opprettet jeg heller bare en ny bruker :)

Endret av Svein Gabrielsen
Skriveleifer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.