Gå til innhold
Fiskersiden

Sverdfisk I Oslofjord


Matty
 Share

Recommended Posts

I was at ulvøybrua yesterday morning with my son and we saw something swimming towards the bridge around 10:30 am. We both got a long look at it as it was breaking the surface of the water and swam directly below us. I thought it was a sawfish or a sturgeon but after some research found an article about a swordfish from last year that matched this fish perfectly. I would put  it at close to 2m. Was not expecting to see that. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene er flere år gamle, beklager om det ble forvirrende (men jeg la link til kilden under). Poenget var delvis å vise bilder av sverdfisk i Oslofjorden (ved Steilene) og delvis å vise at dette faktisk er ganske vanlig. Det er vanligvis en eller to i fjorden hver sommer, og de ender som regel i et garn etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg vet dette er en gammel tråd, men siden jeg snublet over en død sverdfisk i fjorden her nå så følte jeg det passet å slenge denne på. Jeg lurer på hva som har drept den... Ørn?..

They sure do pass through and around here, but catching one with rod is tough? I think this one was caught by some predator or something.

IMG_20181108_130600.jpg

IMG_20181108_130609.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.