Gå til innhold
Fiskersiden

Mister dybdemåling på Lowrance 7 HDI, kommer tilbake ved av/påslag.


Torkil
 Share

Recommended Posts

Hei, måttte logge inn her for å se om det er eksperthjelp å få :)

Jeg har nylig installert et Lowrance 7 HDI med gjennomgående giver Airmar B148.

Loddet funker utrolig bra, helt til jeg mister signal/dybde i fart og det blir for dypt. Selv om jeg slakker opp og det blir grunnere finner ikke loddet dybden. Er det innstillinger som er feil? Hvis jeg slår av & på ekkolodet kommer dybdemåling tilbake. Jeg har bare forsøkt på en tur. Riktig giver er funnet i menysystemet, forskjellige gain er prøvd, etc. Tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd store endringer med softwaren i Elite HDI siden den kom, så hvis du ikke har gjort det allerede, lagre waypoints til minnebrikke - kjør en softwareoppdatering - ta hard reset.

Når ekkoloddet mister bunnlåsen går det inn i en "søkemodus" for å finne den igjen. Hvordan den styres avhenger av hvilken grunninnstilling (fiskeinnstilling) du valgte i oppsettet, men den kan overstyres. Hvis du vet omtrent hvor dypt det er, sett manuell dybde til noe dypere enn det. Er det feks 100 meter så sett manuell dybde på 150. Da vil bunnlinjen tegnes og du kan slå tilbake til auto igjen.

Jeg foretrekker klart Generell-modusen på både Elite og HDS, og så justere ping/scroll etc derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.