Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til valg av Havfiskestang og snelle


Otto87
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg ønsker å starte med havfiske, og trenger råd om valg av stang og snelle. Jeg har lett litt rundt men usikker på hva jeg skal se etter og hvilke merker som er gode. Budsjettet er på ca. 3000 kr totalt. Det jeg er ute etter er ett sett som tåler en del kg uten å gå i stykker :P Takk på forhånd til de som svarer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tipper jeg du vil få like mange svar som det er fiskere :-) Du kan dra ganske stor fisk på relativt enkelt utstyr, så hvis du forteller litt mere om hva slags type fisk du skal fiske etter, antatt dybde og hvor i landet du skal fiske, så skal man nok få satt en pekepinn på hva du bør se etter. Du bør fint klare å komme deg i mål med budsjettet du har satt deg, spesiellt hvis det ikke haster og du får brukt litt tid til å se etter tilbud. På Ebay o.l. kan det også være økonomisk å kikke etter ting, hvis man vet hva man skal se etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke all verdens referanser med utstyr, men det jeg selv har fungerer ypperlig til mitt fiske.

Prey stengene, enten 5,8'' 15-40, eller Spiral jigger 400 gr 5,6 ''.

De koster begge ca 1600, og vil nok være velegnet for ditt fiske begge to. Korte og effektive å jigge/pilke med, men samtidig med nok styrke til å løfte hva som helst.

På snellesiden har du feks Penn Squall 30 LD, en passe lett men sterkt allroundsnelle. 1499 på Skittfiske nå!

Problemet med mine forslag er at jeg nå allerede har sprengt budejettet - du må jo ha snøre også.:D

Det kommer garantert andre forslag som er gode her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.