Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser utenfor Engelsviken


Helge Skansen
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg har kjøpt meg et sted i Engelsviken, og planen er å lære mer om havfiske på dypere vann. Har kjøpt stang/snelle og div utstyr for agnfiske, og jeg har planer om å skifte til mer egnet båt neste år med et godt ekkolodd. (Har en Nidelv sport 23 fot nå og ikke så langt ankertau.) For å komme i gang, tar jeg gjerne imot råd om gode fiskeplasser i nærmiljøet. På kartet ser vest og nord-vest for Rauer  ut som et interessant område. Ser at Sarpsborg havfiskeklubb har en fiskefestival med utgangspunkt i Engelsviken i slutten av august. De driver vel primært konkurransefiske etter flest mulig arter - jeg er nok litt mer i retning av matauk: torske-/brosmefamilien, litt større flyndre (drømmer om en 2-5 kg. piggvar:) o.l.

Gjennomgangstema både i innlegg her og blant fiskeinteresserte jeg har snakket med er at det er dårlig med fisk for tiden. Noen sier at det er litt bedre på vestsiden enn østsiden. Så gode råd om plasser, bunnforhold og innspill om hva jeg kan vente meg (så forventningene kan innstilles på rett nivå) tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.