Gå til innhold
Fiskersiden

Lysing/Kølkjeft fiksemetode og tackle


Terje338
 Share

Recommended Posts

Her i Brattvåg er vi i den heldige sitvasjon at kvar sommer så opplever vi reine Kølkjeft bonansan rett utenfor havna vår.

Dei store kølkjeftane kjem inn for og gyte, og det blir regelmessig tatt fisk over 10kg i det området.

Har fått meg eit par turer i sommer og har opplevd og miste mykje fisk på vei opp.

Sist tur hadde eg ein Antares 30-50 stang og prøvde både hard og lettere kjøring av fisken utan at eg kan seie det gjorde noko forskjell på antall mistet fisk.

Det er hovudsaklig makrell til agn som er tingen, og det ser ikkje ut til at agnstørrelsen har noko betydning på størrelsen på fisken eller effekten.

Da er kankje det viktigere og skifte ofte agn slik det gir frå seg meir lukt.

Selvlysende redskap såg ikkje ut til at det ga det store fortrinnet, iallefall på dagtid.

Eg har ikkje opplevd eller hørt om nokon som får fleire fisker i gangen så eg har gått over til kun en krok/agn.

Eg har til no brukt VMC octopus 11/0 krok til dette fiskeriet, men er no usikker på om eg bør prøve ein annen krok som kanskje sitter betre.

Ofte svelger fisken agnet godt, og det gapet er gedigent( dette viser blant anna i videoen under)

Kølkjeften bruker ofte mange knep for og komme løs fra kroken, den kan rykke hardt, rulle seg rundt senen eller til tider gi ingen motstand.

Er det nokon som har eit tips om kva krok/tackle ein skulle ha prøvd?

 

 

Ein lokal fisker (Jøsok) laget denne flotte youtube videoen som viser korleis denne fisken oppfører seg :

 

Fiskemetode,

ut frå mine egne erfaringer så liker køljeften og få servert maten  utan og måtte jakte hardt etter den.

Den kan både ligge på botn eller stå lengre oppe i vannlaget.

Sist tur fisket eg ilag med eit par andre slik eg fikk samaligne litt kva som var den mest effektive fiskemetoden.

I starten prøvde eg mest på bunnmeite, slapp ned og holdt agnet stilt rett over botn.

Men dette ga rimelig dårlig utelling i forhold til dei andre fiskerene.

På slutten gjekk eg over til ein meget rolig slowjigging, der eg slapp agnet til bunns og sveivet meget sakte inn til eg var ca 5-10meter over botn, for så og slippe ned igjen til botn.

Den siste teknikken synest eg ga mykje betre utelling og begynte og få meir fisk en dei andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine videoer med mange fine tips og utrulig kjekt og høyre dialekt.

Ser paternosteltakkel med ein opphenger blir brukt,

Kva er fordelen med dette i forhold til eks og montere ei tilsvarende opphenger under ein blysekke/speedjig eller noko?

Og bruke meir eller mindre ein heil makrell gir litt meir drag i sjøen en mindre agn, og ein må bruke meir bly for og ikkje få for stor avdrift på snøre.

Har den seinare tid funne ut at mykje bly og tungt utstyr øydelegger mykje av fiskegleden, så bly over 400gram prøver eg og unngå. 

Kva tenker dokke om mindre agntakkel? Eks fyrstikkeske størrelse makrellbit. Korleis rigge den biten mest mulig effektiv krokrigg.

Ein ting som eg merket meg var kor lenge fiskerene på filmen venter med tilslaget skjølv med vanlige kroker.

Har lest at ein bør vente ei stund med sirkelkrok, men med vanlige J krok så hadde eg trudd fisken var rask og spøtte ut igjen agnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.