Gå til innhold
Fiskersiden

Rydder dere etter dere på fiskeplassen?


FærskFesk
 Share

Recommended Posts

Selv om jeg ikke har mere enn snart 2 sesonger på meg som hobbyfisker, har det slått meg at det er skremmende hvor mye avfall og søppel folk legger igjen på de fiskeplassene jeg til nå har besøkt.

Det er emballasje etter fiskeutstyr, fiskesnøre, spritflasker, øl/brusbokser, engangsgriller og annet rester og emballasje etter bespisning.

Jeg blir både sint og oppgitt over denne likegyldigheten og holdningen til folk. 

Om jeg f.eks floker fiskesnøret og må kappe en liten kveil, tar jeg med meg restene av dette hjem og kaster det i egen avfallsdunk.

Hvordan står det til med dere, rydder dere etter dere på fiskeplassen?

Kan alle vi som frekventerer dette forumet være enige om at vi rydder etter oss? :)

 

Endret av FærskFesk
Tilføye en setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Om jeg f.eks floker fiskesnøret og må kappe en liten kveil, tar jeg med meg restene av dette hjem og kaster det i egen avfallsdunk.

Dette du skriver her er ganske viktig egentlig. En slik vase av fiskesene er en veritabel dødsfelle for fugl og mindre dyr som mink og rev, som gjerne sjekker fiskeplassene i tilfelle det skulle finnes noe spiselig der.

Som ban, jeg roter ikke på fiskeplassen. Tar med søppel, ofte etter andre også. På lengre turer har jeg pleid å brenne det som er brennbart. Hermetikkbokser brenner jeg først og graver de ned etterpå. da ruster de bort ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, cannonbang skrev:

Dette du skriver her er ganske viktig egentlig. En slik vase av fiskesene er en veritabel dødsfelle for fugl og mindre dyr som mink og rev, som gjerne sjekker fiskeplassene i tilfelle det skulle finnes noe spiselig der.

For ikke å snakke om multifilament som blir liggende i flere tiår uten å råtne opp. Lommene på fiskevesten er alltid full av snørebiter. Både egne og allt jeg finner rundt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roter ikke større...avkappet fiskesnøre går rett i veska og kastes hjemme, samme med evnt emballasje...ting fra mat og drikke puttes rett tilbake i pose/sekk 

Så gjør det vi kan for at det ikke skal ligge igjen noe etter oss ja 

Finner jeg søppel etter andre putter jeg det i min søppelpose

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.