Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som har noen tanker om hva som må til for at fiskersiden skal gjenoppstå fra de døde?


 Share

Recommended Posts

1 time siden, Rubjo skrev:

Tja man kan jo gjøre det så enkel og vid definasjon som at "vi definerer her sportsfiske som fiske med stang eller isfiskepilk." Så kan jo medlmmene ha sine egene meninger om etikken rundt det fiske medlemmene presenterer... samtidg som man utelukker færrest mulig. Det vil jo også gjøre det klart at garn og teinefiskere får finne seg en annen plass å diskutere den delen av fisket sitt :-D





 

Tja, man trenger vel ikke gjøre det mer komplisert enn at det som er interessant fra et sportsfiskerperspektiv, er velkomment. For eksempel vil jeg si at informasjon om at noen har fanget en sjelden art i garn,  er av slik interesse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskersiden kommer ikke til å gjenoppstå og slik den var en gang i tiden. Siden ble drevet av ildsjeler  som Remy og Espen med flere dyktige moderatorer og mange av oss bidro med litt . Vi små kranglet også . Selvfølgelig savner jeg alt som ble delt  " oss sportsfiskere i mellom " men ...Nye eiere satte rett kurs mot selvmord , noe jeg advarte om i tidligere tråder , og det har de greid å få det til . Både fiskersiden og Hooked er kannibalisert ( spist innefra )  Det meste man kan lese om hos Hooked er jakt artikler https://www.hooked.no

 

 

 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BAN skrev:

Noe som er litt ironisk med tanke på Remy sin holdning til jakt....

 

Men Remy hadde vel ikke noe monopol på hva siden skulle stå for, uansett hvor respektabelt hans syn måtte være? For øvrig synes jeg det er trist at Hooked har blitt en ren "jeger og beger" side. Naturligvis står jo Bernt som eier helt fritt til å gjøre hva han måtte ønske med siden sin. At han tydeligvis har blitt mer interessert i jakt enn i fiske er jo hans sak, men man kan jo registrere at HELE poenget med ordspillet/navnet "hooked" nå har smuldret fullstendig bort. Jeg kan også forstå at Bernt har foretatt den vridningen han har gjort av rent kommersielle årsaker. Det er nok mer penger i jakt enn i fiske, enten man liker det eller ikke. Men kanskje det var hele premisset her det var noe galt med? Å lage nettsider om sportsfiske i Norge for å tjene penger fremstår vel i etterpåklokskapens lys som noe naivt? Det er kanskje bare liv laga for idealister her, og da må vel lista legges tilsvarende lavt? For det koster å drive en side, og det koster mye tid og krefter. Men til gjengjeld kan jo en side fungere dersom medlemmene engasjerer seg. Fiskersiden har åpenbart havnet i en ond sirkel; engasjementet har sunket fordi siden virker "sovende", og dette gjør at de som driver siden blir tilsvarende mindre motivert å holde nettstedet ved like. Og da går det uunngåelig på sparebluss... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, piscator skrev:

Men Remy hadde vel ikke noe monopol på hva siden skulle stå for, uansett hvor respektabelt hans syn måtte være? 

Selvfølgelig hadde han ikke et monopol men han og de andre driverne av forumet var aktivt med i diskusjoner og var ivrige forkjempere for sitt syn. Meningene til Remy var respektable men stort sett var jeg uenig... :)

Det ble diskutert fisketeknikkker, biologi, fotografering, politikk, fotball og alt mulig annet som sportsfiskere kunne finne på å være interessert i. Dagens drivere er komplett fraværende og udugelige.

Skal man drive et forum bør man ha interesser som samsvarer med det forumet dreier seg om. Da har man egeninteresse av at ting fungerer og at brukerne trives. Dagens forumeiere er ikke engasjert nok til å oppdatere skriptene slik at ting fungerer slik det skal. De er mer interessert i å lose brukerne inn på Hooked en at de skal bruke forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegnede er ganske ivrig forumbruker og «henger» også på noen andre forum, inkludert ett svensk og et par amerikanske. Trenden er soleklar for samtlige av de, aktiviteten har vært jevnt nedadgående. De amerikanske har riktignok holdt noe jevnere aktivitet lengre enn de svenske og norske, men særlig det siste året har aktiviteten også falt på US-forumene jeg følger. Ergo tror jeg fallet i aktivitet her på FS bare følger en generell trend, og er lite relatert til FS spesielt. Ymse grupper på Fjesboka har tatt over forumtrafikken, og akkurat det tror jeg det er pent lite for oss (eller eier av FS) å gjøre med.

Samtidig heter det seg at enhver reaksjon har en motreaksjon. Om trenden vil snu på et eller annet tidspunkt vet jeg ikke, men siden Fjesboka sliter med å rekruttere (og holde på) yngre brukere vil det skje en fortsatt utvikling. Gjennomsnittsalderen på folk som bruker endel tid på Fjesboka har vært jevnt stigene lenge, og i dag er de fleste nye brukere der fra den vestlige verden 40+. Det er et klart tegn på et medie med problemer.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er helt riktig som du skriver Erik. Endringene i medieverden går nå så raskt at det er helt urimelig å vente at folk flest skal klare og holde følge. Jeg klarer i hvert fall ikke å skifte medieplattform nesten daglig. Bruker jo opptil flere måneder på å lære en ny plattform! ;) Og så kan det jo hende man har noen motforestillinger mot enkelte plattformer. En ting er å lire ut av seg personlige meninger på et forum som dette. Det kan være skummelt nok. Det er i hvert fall viktig å tenke seg grundig om hvor personlig man skal være. Her er det ihvertfall ganske lett å holde en slags upersonlig distanse, og holde det private utenfor. Det er ikke like lett på andre plattformer. Dessuten er jo for eksempel instagram en utfordring med tanke på tyveri av fotos. Her er det en fjerde grunn til at noen av oss ikke sender inn rapporter, jfr en annen diskusjon på forumet. Opphavsretten har jo blitt en vits med de nye sosiale mediene. Det er trist. Det er i hvert fall en viktig grunn til at mange av oss holder alt vi driver med tettere til brystet. Moderne sosiale medier er en slags oppskrift på utvikling av paranoia! OK, det var en liten digresjon, og et personlig hjertesukk om man skal kalle det det. Men bottom line er uansett at forum av typer som dette, burde være liv laga, fordi man her lettere kan sette grenser mellom det som er greit å gå ut med, og det som bør forbli i den private sfæren. 

men ja, det er en trend at slike forum er på vei ut, en trend som har fint lite med eiernes profil og prioriteringer å gjøre. Ja, hva er høna og egget her? Tror vel kanskje det heller er slik at eierne ser det samme, og finner måter å tilpasse seg endringene på. Så få vi "konservative" og bakstreverske kanskje heller være glad for at noen i det hele tatt gidder å holde forumet i live, og ikke legger ned hele greia?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Den ‎05‎.‎11‎.‎2019 at 12.35, Rubjo skrev:

Dette med rent sportsfiskeforum....

Måtte innom regelsiden i håp om å finne ut hva det innebar. Men der står ordet sporstfiske nevnt bare en eneste gang, og da 
kun som en del av et ord i setningen: "Fiskersiden er en del av HOOKED Sportsfiskenettverk.."

Så hvordan kan man stenge ute inlegg om fritidsfiske på grunlag av reglene, og hvordan skal en som driver med fritidsfiske hvite at 
det er imot å reglene å poste om det. Vedder på at mange ikke engnag er klar over forskjellen. Da de to gjerne glir over i hverandre, I alle fall for min del. 

Dersom man ikke ønsker inlegg om fritidsfiske, bør man kansje definere både hva sportsfiske er, hva fritidsfiske er, og hva som skiller sportsfiske fra fritidsfiske. ALt detter vel egentlig mat for en egen tråd. Men for min del mistet jeg lysten til å poste mere her etter den besjeden. 


 



 

Det var mitt forslag å opprette dette under-forumet fordi jeg så flere og flere poster om fritidsfiske. Vi diskuterte det og avgjørelsen ble tatt om at forumet er forbeholdt sportsfiske - slik det tradisjonelt har vært helt fra start.

- Ja, det bør kanskje presiseres et sted i reglene, og det var også oppe i samme diskusjon. Jeg mener å huske vi bare ble enige om å se an om problemet vokste før vi begynte med regelendringer. Det har det ikke gjort, men så var dette et tema på en veldig sjelden "topp" med antall innlegg om fritidsfiske.

Jeg har sendt forklaringer til de brukerne som har postet om andre fiskeaktiviteter. Med grunnen til at tråden deres er skjult, og hva intensjonen med forumet er, og ønsket velkommen til å bidra videre med engasjement relatert til sportsfiske. Stort sett har tilbakemeldingen vært ok, men disse brukerne deltar nok ikke aktivt, og føler seg sikkert "jaget bort".

Jeg ser at du er nokså aktiv på forumet, og at du bruker det relatert til sportsfiske. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette snart 2 år gamle innlegget skulle legge noen demper på akkurat DIN aktivitet, men kan på forumets vegne bare beklage - sånn er det, og ønsker selvsagt at du fortsetter å delta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ref. Bernt sin post på Facebook her om dagen. Lurer på om forumet merker noe som helst til at Hooked blir en del av Skitt Fiske familien.

Link på toppen av skittfiske.no til forumet

Konkurranser

Tilbud til forumbrukere

Litt dagdrømming i påska. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Martin S skrev:

Ref. Bernt sin post på Facebook her om dagen. Lurer på om forumet merker noe som helst til at Hooked blir en del av Skitt Fiske familien.

Link på toppen av skittfiske.no til forumet

Konkurranser

Tilbud til forumbrukere

Litt dagdrømming i påska. :) 

 

Kult om det var noen som fant på noe som kunne skape/drive mer trafikk.

Jeg skal prøve å gønne på i sommer med det jeg gjør best fiske Abbor ,) 

Konkurranser er alltid gøy,,..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har planer i Påsken ?

Selv har jeg siste jobb dag i morgen. Så blir det noen dager i skogen med camping og fiske... Utrolig stille nå i både sjøen å i vannene rundt Oslo. Så for min del blir nok bare dupp og mark fiske.. Tok en pen Abbor på Søndag men det var utrolig stille. Fisken spiser vel ikke så mye rett får den gyter heller ? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.4.2020 at 18.48, Bonavar skrev:

Noen som har planer i Påsken ?

Tja, det er jo bypåske for oss i Tigerstaden. Jeg hadde store planer for sjøørretfiske i Sverige denne påsken (starter 1. april), men det gikk jo dårlig. Men håpet er i alle fall en tur på sjøen her hjemme. 
Men i morgen skal jeg ta med kidza i kano på Bogstad og ta ei gjedde på 122 cm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TT skrev:

Tja, det er jo bypåske for oss i Tigerstaden. Jeg hadde store planer for sjøørretfiske i Sverige denne påsken (starter 1. april), men det gikk jo dårlig. Men håpet er i alle fall en tur på sjøen her hjemme. 
Men i morgen skal jeg ta med kidza i kano på Bogstad og ta ei gjedde på 122 cm :D

God morgen blir nok noen turer i sjøen på oss også. Sitter å ser på inspirerende video nå faktisk. Men i dag blir det en tur i skogen for å se om det er noen bitevillige Abbor. Kjøpt med mark om det er helt dødt ,)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.4.2020 at 23.00, TT skrev:
Men i morgen skal jeg ta med kidza i kano på Bogstad og ta ei gjedde på 122 cm :D

Den gjedda glimret med sitt fravær ...

Men i dag hadde jeg en morgenøkt på fjorden. Fantastisk stille og fin morgen. FD2245F4-A484-4A8F-B557-A698EE667E4E.thumb.jpeg.1277855d9d865bb879880708772d3450.jpeg
 

Det ble en liten ørret på sluk («kystwobbler»), samt et par napp og en følgefisk. Kastet for det meste fra båten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bonavar skrev:

Prøvde meg på SØ i dag tidlig å no Abbor/Gjedde fra land i går men det var dårlig greier. Men utrolig deilig å grille pølser på bål i en lun vik ,)

For pølsegrilling var vel gårsdagen klart å foretrekker fremfor i dag .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TT skrev:

For pølsegrilling var vel gårsdagen klart å foretrekker fremfor i dag .... 

Ja du sier noe der :D

Små surt i dag men i går var det nydelig. Vi sto 2 stykker med dupp å mark. Prøvde også søkke drop shot style med mark men fikk ikke napp engang. Da er det deilig å kose seg med bål å pølser ,)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er den nye tråden for dagens sladder og snadder :D

Jeg har sagt dette før å jeg velger å bruke @erik som eksempel. Når noen deler sin erfaring som fisker på FS og som blogger. Er det ekstra viktig å trykke like synes jeg. Alle som er på Instagram,Facebook eller Twitter synes jo det er gøy med likes. Når noen da som erik i dette tilfellet med så mye erfaring velger å dele dette med deg og meg. Burde vi alle bli bedre på å legge igjen et lite smil synes jeg. Dette er driv og motivasjon som får folk som erik og andre til å gidde å fortsette med det dem gjør. 

Ser flere som engasjere seg i forskjellige tråder uten å legge igjen likes. Denne tråden handler jo om akuratt  dette hvordan vi skal vekke FS opp fra de døde eller holde liv i siden. Da skader det ikke om vi få som er her viser att vi setter pris på andres innlegg :P

Ta det jeg sier med en klype salt. Men ikke forvent dere att FS skal blomstre av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.