Gå til innhold
Fiskersiden

Penn fiskestang


Manfred Muller
 Share

Recommended Posts

21 minutter siden, JanPetter skrev:

Hei, for meg ser det heilt normalt ut. Eg formoder det er toppdelen som går inn i botndelen. 

Jan Petter

Ja det er det. 2 stenger er todelt, den på bildet er 3 delt, alle sammenføyninger har det slik bildet viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, fishandtips skrev:

Det er helt normalt, da har du mer å gå på når stengene blir mere slitt, det er ikke kjekt når det blir slark i skjøtene

Takk for svaret, tenkte også i disse baner, men reagerte fordi jeg ikke har sett det slik før med mine andre stenger fra ABU, DAM, osv. Da er jeg beroliget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, espenkg skrev:

Jeg har det samme på min 4-delte Vision fluestang. Den nederste skjøten går helt inn, men de andre ser ut som din. Jeg har faktisk lurt på det samme, og om det kun var stanga mi. Da er det godt at andre spør, så jeg også får svar :)

 

Da kan vi si at det er flere som opplever det samme he he. Godt å vite, og ingen spekulasjoner mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette er som de andre sier, som det skal være. Denne typen skjøter kalles spigotskjøter, og er laget ved at et skjøtestykke er satt inn i stangen. Den andre typen der den dene delen går utenpå den andre heter top over skjøt, og der får du ikke dette fenomenet. Alle mine fluestenger som har spigot skjøter er likedan, det er mest for å tåle litt slitasje, og kanskje litt for å jevne ut små variasjoner i produksjonen også. Det eneste som er litt utenom det vanlige med denne skjøten er at toppdelen går inn i bunndelen. Vanligvis så er det motsatt, spigoten sitter i bunndelen og går inn i toppdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Dette er som de andre sier, som det skal være. Denne typen skjøter kalles spigotskjøter, og er laget ved at et skjøtestykke er satt inn i stangen. Den andre typen der den dene delen går utenpå den andre heter top over skjøt, og der får du ikke dette fenomenet. Alle mine fluestenger som har spigot skjøter er likedan, det er mest for å tåle litt slitasje, og kanskje litt for å jevne ut små variasjoner i produksjonen også. Det eneste som er litt utenom det vanlige med denne skjøten er at toppdelen går inn i bunndelen. Vanligvis så er det motsatt, spigoten sitter i bunndelen og går inn i toppdelen.

Takk for utfyllende svar. Har sjekket mine stenger og ser at det er slik du beskriver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.