Gå til innhold
Fiskersiden

Venstre vil åpne for garnfiske etter sjøørret!


Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sendt her også, men tror neppe man vil få noe svar! Denne manne har sikkert nok med å klekke ut neste genuine politiske forslag. Vi sportsfiskere blir nok litt for overflødige for hanns meninger. Denne manne har sikker lang ærfaring fra SØ fiske på kysten, og SØ generellt[ :D ][xx(][V]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og politikere piper for at det er politikerforakt... Jeg synes at han dærre venstrefyren Andre(eller var det Tredje...) skulle stilles til ansvar for velgerforakt! At et parti, som ikke er større enn at det kunne avholde et årsmøte i ei busslomme i Enebakk, klarer å komme med så glupe forslag er ikke mindre enn imponerende! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mange steder rundt om i området Tønsberg og utover mot Tjøme denne Pinsen. Det ligger jo så MANGE strategisk utplasserte garn ment for sø der at en kunne bli dårlig.

Tenkte til meg selv dette er da ikke lov, men ettersom mengden av slike garn med "vanskelig å se floatere" var så STOR, ble jeg faktisk litt i tvil. Kanskje det er lov tenkte jeg hmmm...

Synd jeg ikke SABOTERTE de ALLE ;) [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte avgårde denne jeg:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_tro...ag/4825207.html

Hadde det vært 1. april hadde det vært en bra spøk. Det er det dessverre ikke.

NJFF har 100.000 medlemmer som neppe stemmer Venstre etter den der! Bra gjort! Trenger vel ikke å minne om sperregrensen?

Tror forslaget er noe av det dummeste og mest korttenkte jeg har hørt på lang tid. Hva skal være poenget med å utradere sjøørretbestanden det har tatt lang tid å bygge opp? Skal vi få en garn-elite i Norge?

Forslaget kan sammenliknes med at eplebøndene hogger ned trærne når de høster epler. Slik sjøørretbestanden er nå, har mange glede av å ta en tur i sjøen eller i elva og hente seg en fisk eller to til middag. Dette faller tydeligvis visse individer tungt for brystet, at det er liv i sjøen!!! Det må tydeligvis for all del opp på land raskest mulig! Sjøørreten vil neppe bli en økonomisk viktig art for andre enn de som selger utstyr og fiskekort til sportsfiskere. Og jeg tviler på at man lokker folk til distriktene med en sånn gulrot. Finger'n i jorda og litt innsikt er på sin plass, selv for politikere. Det er tross alt lov å tenke selv om man er folkevalgt. Men sett på bakgrunn av tradisjonell norsk fiskeripolitikk er forslaget glimrende. Der er jo stort sett tankegangen at noen få skal profitere på noe svært mange kunne hatt glede av. Sportsfiskets verdi ligger ikke i den primære kjøttverdien på fisken. Tror man det er man på feil jorde. Hadde du skjelnet til Danmark og sett hvor stort sportsfisket etter sjøørret er der, og ikke minst hvilke verdier som skapes som en følge av dette hadde du nok tenkt igjen. Og ikke minst; se hvor enormt sportsfisket er i USA. Etter at de la stadig flere restriksjoner på yrkesfisket har sportsfisket blomstret, flere arbeidsplasser er skapt, og mulighetene for millioner av mennesker til å bedrive sin hobby er radikalt forbedret.

Med ditt forslag rygger vi inn i framtiden og kjører sjøørretbestanden i grøfta med stø hånd på rattet. Norsk forvaltning av fisk trenger en radikal fornyelse. Det samme gjelder den særnorske tenkemåten om høstningsprinsippet. Det er den tenkemåten som har sørget for at flere fiskearter i norsk fauna er utryddet i dag, og at flere står på vent mens Ludvigsen tydeligvis koser seg ved tanken. Venstres profil som et grønt miljøparti har fått seg et solid skudd for baugen, og det er med forundring jeg registrerer at skuddet kom fra egen båt.

(sign)

Tror han skal være glad ikke jeg og Grutle sendte en mail etter et vellykket nachspiel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Tror han skal være glad ikke jeg og Grutle sendte en mail etter et vellykket nachspiel....

Stående applaus for mailens innhold! [ :D ]

Foreslår at dere heller ringer vedkommende politiker etter et vellykket nachspiel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått svar? Eller er de for opptatt med å pønske ut nye idiotiske forslag i venstre? Mye å gjøre vet dere, mange tåpelige ting de ikke har foreslått før. Og hvis de forter seg litt kommer de Frp i forkjøpet også, selv om det er litt mye å håpe på når det gjelder toskete forslag...

Men altså, det skal bli artig å høre om noen har fått elektronisk post fra vårt kjære regjeringsparti!

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

Ikke et ord til tross for høflig purring.

Kanskje vi skal kjøre litt hardere på, til de har skjønt alvor i galskapen og gir oss et svar.

Ikke bare kanskje Hunter! Hvis du brenner for en sak og har et sakelig argument for saken din er det bare å pøse på! Folket er ikke til for politikerne, men politikerne er til for folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av vibe

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

Ikke et ord til tross for høflig purring.

Kanskje vi skal kjøre litt hardere på, til de har skjønt alvor i galskapen og gir oss et svar.

Ikke bare kanskje Hunter! Hvis du brenner for en sak og har et sakelig argument for saken din er det bare å pøse på! Folket er ikke til for politikerne, men politikerne er til for folket!

Synd at alle uten politikerne er klar over det faktum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.